Czerwiec 2025
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA CZERWIEC W GR. III „DZIĘCIOŁY”
Temat kompleksowy: „Niby tacy sami, a jednak inni” realizacja 02 - 06.06.25
- kształtowanie pozytywnej postawy wobec osób niepełnosprawnych oraz wdrażanie do rozumienia konieczności niesienia pomocy innym;
- doskonalenie umiejętności wyodrębniania rytmu z podanej sekwencji elementów;
- wzbogacanie słownictwa i rozwijanie umiejętności wypowiadania się w trakcie wymieniania cech dobrego przyjaciela;
- rozwijanie sprawności fizycznej poprzez udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych;
- kształtowanie koncentracji i umiejętności uważnego słuchania wiersza
Widzowskiej pt. „Dzieci na Ziemi” oraz innych form literackich; - rozwijanie rozumowania matematycznego oraz orientacji przestrzennej i orientacji na kartce papieru;
- poszerzanie wyobraźni i inwencji twórczej.
Temat kompleksowy: „Lato, lato czeka” realizacja 09 – 13.06.25
- wyrażanie w pracy plastycznej własnych spostrzeżeń i wyobrażeń związanych z latem i wakacjami;
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych oraz układanie pojazdów z klocków w kształcie figur;
- rozwijanie mowy i poprawnego wypowiadania się na temat swoich planów wakacyjnych i marzeń z nimi związanymi;
- doskonalenie rozumowania matematycznego i myślenia logicznego;
- zapoznanie z historią powstania bursztynu oraz sposobów jego wykorzystania;
- podejmowanie rozmowy na temat skarbów, które można znaleźć w morzu oraz wykorzystywanie ich do zabaw manipulacyjnych;
- rozwijanie sprawności manualnych i doświadczeń sensorycznych.
Temat kompleksowy: „Pożegnania nadszedł czas” realizacja 16 - 20.06.25
- poszerzanie umiejętności zauważania i kontynuowania rytmu;
- doskonalenie uwagi i koncentracji w trakcie słuchania wiersza A. Widzowskiej pt. „Ostatni dzień” oraz zagadek słownych;
- kształtowanie umiejętności matematycznych poprzez przeliczanie elementów w dostępnym dla siebie zakresie oraz samodzielne układanie prostych zadań z treścią i ich rozwiązywanie;
- utrwalanie poznanych cyfr oraz znaków matematycznych;
- doskonalenie umiejętności formułowania wypowiedzi poprawnych pod względem gramatycznym;
- utrwalanie zasad zachowania, jakich należy przestrzegać podczas letniego wypoczynku oraz numerów alarmowych;
- rozwijanie umiejętności manualnych w trakcie wykonywania pracy plastycznej.
Temat kompleksowy: „Podróż po Afryce” realizacja 23 – 27.06.25
- powtórzenie nazw kontynentów i wskazywanie ich na mapie;
- doskonalenie słuchu fonematycznego poprzez nazywanie wybranych owoców egzotycznych oraz dzielenie ich nazw na sylaby i głoski;
- doskonalenie spostrzegawczości, koncentracji i uwagi;
- zapoznanie ze zwierzętami występującymi w Afryce;
- poszerzanie doświadczeń muzycznych poprzez wspólne zabawy taneczne przy muzyce afrykańskiej oraz zapoznanie z wybranymi instrumentami;
- rozwijanie sprawności fizycznej poprzez udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych;
- wysłuchanie wiersza M. Czoik-Nowickiej pt. „Niezwykła podróż”.
Wydarzenia grupowe:
- 2.06 – Dzień Dziecka i przedstawienie Teatru Rodzica;
- 3.06 – Udział w akcji „Sprintem do maratonu”;
- 6.06 – Piknik Rodzinny
- 13.06 – Dzień Pustej Klasy;
- 17.06 – Zakończenie Roku godz. 14:00
- 21.06 – Pierwszy Dzień Lata.
Realizowane programy:
- Ogólnopolski program „Uczymy dzieci programować”;
- „Tydzień Jubilata”:
- pozytywne postrzeganie innych, wyszukiwanie pozytywnych cech rówieśnika;
- stwarzanie sytuacji sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie.
- „Rodzicielskie czytanie”;
- Ogólnopolski projekt czytelniczy: „Guzik”;
- Ogólnopolski program edukacji zdrowotnej: „Klub Mleczaka”;
Język angielski:
- At a shop
Vocabulary: bread, milk, cheese, ham, fruits, vegetables etc.
I would like to buy…
- Summer
Sports: gymnastic, cycling, tennis, running, swimming, football, basketball, volleyball
I like… I don’t like…
- Holidays
Vocabulary: sea, lake, mountain
What can we do on holidays?
LIBRARY: Ben’s Tale: “The snail and the whale” J. Donaldson
https://www.youtube.com/watch?v=91BeR248WJg
https://www.youtube.com/watch?v=txGrcFdQmHk
https://www.youtube.com/watch?v=Xg5i9rxxuJM