Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grudzień 2025

ZADANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE  GRUPA III „DZIĘCIOŁY" GRUDZIEŃ

TEMAT I: „CZYŃMY DOBRO”; realizacja 01 – 05.12.25

  • Kształtowanie umiejętności reagowania na potrzeby innych osób; zapoznanie z pojęciem bezinteresownego pomagania innym; rozwijanie empatii, życzliwości i troski o innych. Doskonalenie kompetencji społecznych w zakresie organizowania bezpiecznych i zgodnych zabaw w grupie. Czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
  • Zapoznanie z małą i wielką literą Y,y drukowaną i pisaną; doskonalenie słuchu fonematycznego. Rozwijanie umiejętności porównywania wielkości; rozwijanie umiejętności klasyfikowania obiektów; zapoznanie z pojęciami związanymi z wielkością: duży, mały, większy, mniejszy.
  • Rozwijanie wrażliwości na zmiany zachodzące w przyrodzie; zachęcanie do obserwowania i opisywania przyrody; rozwijanie zainteresowań Laponią oraz innymi krainami północy.
  • Doskonalenie umiejętności koncentracji i logicznego myślenia podczas wykonywania prostych prac technicznych; rozwijanie zdolności manualnych. Odczuwanie satysfakcji z samodzielnie wykonanej pracy.

TEMAT II: „ODCZYTAJ WIADOMOŚĆ”; realizacja: 08 – 12.12.25

  • Nabywanie umiejętności komunikowania się z innymi niewerbalnie; kształtowanie umiejętności odczytywania i wyrażania emocji; budowanie postawy akceptacji i tolerancji.
  • Zapoznanie z małą i wielką literą K,k drukowaną i pisaną. Udział w zabawach doskonalących słuch fonematyczny.
  • Zapoznanie ze sposobami komunikacji na odległość; wprowadzenie do poznania zasad obowiązujących podczas wysyłania wiadomości.
  • Wprowadzenie podstawowych pojęć matematycznych związanych z kupowaniem znaczków pocztowych – liczba, cena, monety, banknoty. Doskonalenie liczenia. Kształtowanie umiejętności kodowania. Rozwijanie kompetencji społecznych w sytuacjach oficjalnych.
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i rozumienia sposobów komunikowania się zwierząt z ludźmi, zdolności dostrzegania emocji u zwierząt; uświadomienie konieczności respektowania praw zwierząt.

TEMAT III: „ŚWIĘTA ZA PASEM”; „WOKÓŁ CHOINKI”; realizacja: 15 – 31.12.25

  • Kształtowanie postawy szacunku wobec tradycji świątecznych związanych z Bożym Narodzeniem; kształtowanie świadomości różnorodności kulturowej. Nauka składania życzeń; zapoznanie z tradycyjnymi kolędami i pastorałkami. Budowanie więzi rodzinnych.
  • Zapoznanie z prawidłowym sposobem nakrycia stołu; poznawanie potraw wigilijnych.
  • Rozpoznawanie i nazywanie drzew iglastych; dostrzeganie różnic w wyglądzie sosny i świerku; podziwianie piękna drzew rosnących w ogrodzie przedszkolnym. Poznawanie wielozmysłowe – zapach; kształt, faktura i kolor sosnowej kory. Zapoznanie z pojęciem „igliwie”.  Kształtowanie empatii wobec przyrody.
  • Doskonalenie sprawności manualnych podczas tworzenia ozdób choinkowych. Doskonalenie umiejętności współpracy w grupie. Dbanie o estetyczny, świąteczny wystrój naszej sali. Budowanie poczucia wspólnoty.

WYDARZENIA W GRUPIE:

  • 6.12 – Mikołajki
  • 10.12 – Dzień Praw Zwierząt
  • 12.12 – wycieczka autokarowa do Powsina: „Cztery pory roku”
  • 17.12 – warsztaty świąteczne z rodzicami
  • 20.12 – Dzień Ryby

Zagadnienia z języka angielskiego:

  1. In my house

            Vocabulary: bed, chair, table, wardrobe, sofa, door, window

            What is this?          What is missing?

            Open…Close…

  1. Christmas Time

    Vocabulary: Santa Claus, a Christmas tree, a Christmas card, a Christmas chain, Christmas, carols, a bell, a horse, a sleigh

TIME FOR A CHRISTMAS SONG:

  • We wish you a Merry Christmas
  • Jingle bells
  • Little Snowflake”

LIBRARY – BEN’S TALE:

  • Penny and Pup – L. Jennings
  • A very messy Christmas – R.Greening
  • Kiss good night Sam – A.Hest

https://www.youtube.com/watch?v=zKsNAeYIsAk

https://www.youtube.com/watch?v=eQ34DSTjsLQ

https://www.youtube.com/watch?v=tbbKjDjMDok