Grudzień 2025
ZADANIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE GRUPA III „DZIĘCIOŁY" GRUDZIEŃ
TEMAT I: „CZYŃMY DOBRO”; realizacja 01 – 05.12.25
- Kształtowanie umiejętności reagowania na potrzeby innych osób; zapoznanie z pojęciem bezinteresownego pomagania innym; rozwijanie empatii, życzliwości i troski o innych. Doskonalenie kompetencji społecznych w zakresie organizowania bezpiecznych i zgodnych zabaw w grupie. Czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
- Zapoznanie z małą i wielką literą Y,y drukowaną i pisaną; doskonalenie słuchu fonematycznego. Rozwijanie umiejętności porównywania wielkości; rozwijanie umiejętności klasyfikowania obiektów; zapoznanie z pojęciami związanymi z wielkością: duży, mały, większy, mniejszy.
- Rozwijanie wrażliwości na zmiany zachodzące w przyrodzie; zachęcanie do obserwowania i opisywania przyrody; rozwijanie zainteresowań Laponią oraz innymi krainami północy.
- Doskonalenie umiejętności koncentracji i logicznego myślenia podczas wykonywania prostych prac technicznych; rozwijanie zdolności manualnych. Odczuwanie satysfakcji z samodzielnie wykonanej pracy.
TEMAT II: „ODCZYTAJ WIADOMOŚĆ”; realizacja: 08 – 12.12.25
- Nabywanie umiejętności komunikowania się z innymi niewerbalnie; kształtowanie umiejętności odczytywania i wyrażania emocji; budowanie postawy akceptacji i tolerancji.
- Zapoznanie z małą i wielką literą K,k drukowaną i pisaną. Udział w zabawach doskonalących słuch fonematyczny.
- Zapoznanie ze sposobami komunikacji na odległość; wprowadzenie do poznania zasad obowiązujących podczas wysyłania wiadomości.
- Wprowadzenie podstawowych pojęć matematycznych związanych z kupowaniem znaczków pocztowych – liczba, cena, monety, banknoty. Doskonalenie liczenia. Kształtowanie umiejętności kodowania. Rozwijanie kompetencji społecznych w sytuacjach oficjalnych.
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i rozumienia sposobów komunikowania się zwierząt z ludźmi, zdolności dostrzegania emocji u zwierząt; uświadomienie konieczności respektowania praw zwierząt.
TEMAT III: „ŚWIĘTA ZA PASEM”; „WOKÓŁ CHOINKI”; realizacja: 15 – 31.12.25
- Kształtowanie postawy szacunku wobec tradycji świątecznych związanych z Bożym Narodzeniem; kształtowanie świadomości różnorodności kulturowej. Nauka składania życzeń; zapoznanie z tradycyjnymi kolędami i pastorałkami. Budowanie więzi rodzinnych.
- Zapoznanie z prawidłowym sposobem nakrycia stołu; poznawanie potraw wigilijnych.
- Rozpoznawanie i nazywanie drzew iglastych; dostrzeganie różnic w wyglądzie sosny i świerku; podziwianie piękna drzew rosnących w ogrodzie przedszkolnym. Poznawanie wielozmysłowe – zapach; kształt, faktura i kolor sosnowej kory. Zapoznanie z pojęciem „igliwie”. Kształtowanie empatii wobec przyrody.
- Doskonalenie sprawności manualnych podczas tworzenia ozdób choinkowych. Doskonalenie umiejętności współpracy w grupie. Dbanie o estetyczny, świąteczny wystrój naszej sali. Budowanie poczucia wspólnoty.
WYDARZENIA W GRUPIE:
- 6.12 – Mikołajki
- 10.12 – Dzień Praw Zwierząt
- 12.12 – wycieczka autokarowa do Powsina: „Cztery pory roku”
- 17.12 – warsztaty świąteczne z rodzicami
- 20.12 – Dzień Ryby
Zagadnienia z języka angielskiego:
- In my house
Vocabulary: bed, chair, table, wardrobe, sofa, door, window
What is this? What is missing?
Open…Close…
- Christmas Time
Vocabulary: Santa Claus, a Christmas tree, a Christmas card, a Christmas chain, Christmas, carols, a bell, a horse, a sleigh
TIME FOR A CHRISTMAS SONG:
- We wish you a Merry Christmas
- Jingle bells
- Little Snowflake”
LIBRARY – BEN’S TALE:
- Penny and Pup – L. Jennings
- A very messy Christmas – R.Greening
- Kiss good night Sam – A.Hest
https://www.youtube.com/watch?v=zKsNAeYIsAk
