Grudzień 2025
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA GRUDZIEŃ W GR. II „SROKI”
Temat kompleksowy: „Czyńmy dobro” realizacja 01 - 05.12.25
- zapoznanie dzieci z działalnością człowieka, jaką jest wolontariat, kształtowanie umiejętności współpracy, podkreślenie znaczenia empatii wobec ludzi i zwierząt będących w potrzebie;
- poznanie piosenki tematycznej, kształtowanie umiejętności językowych poprzez używanie nazw w odpowiedniej liczbie i formie, zacieśnianie więzów rówieśniczych;
- kształtowanie umiejętności porównywania wielkości, stwarzanie okazji do dostrzegania regularności układu i ich kontynuowania;
- rozwijanie umiejętności manualnych, uwrażliwianie na szanowanie przyrody;
- wspieranie kreatywności i wyobraźni, kształtowanie umiejętności współpracy w grupie.
Temat kompleksowy: „Odczytaj wiadomość” realizacja 08 – 12.12.25
- zapoznanie z komunikacją werbalną i niewerbalną, doskonalenie umiejętności rozpoznawania i określania emocji u siebie i innych, rozwijanie empatii;
- zapoznanie ze sposobami komunikowania się na odległość, kształtowanie umiejętności wypowiadania się, uwrażliwianie na konieczność przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas spaceru;
- zapoznanie z czynnością zakupu na przykładzie kupowania znaczka pocztowego, nabywanie umiejętności rozpoznawania, odtwarzania i kontynuowania regularności w ciągu elementów;
- poznanie niektórych sposobów komunikowania się zwierząt między sobą, rozwijanie umiejętności obserwacji, kształtowanie empatycznego i życzliwego stosunku wobec zwierząt;
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania kolorów, rozwijanie zdolności plastycznych, kształtowanie umiejętności skupienia uwagi.
Temat kompleksowy: „Święta za pasem” realizacja 15 - 26.12.25
- wprowadzenie i omówienie niektórych tradycji świątecznych, rozwijanie umiejętności wyrażania emocji, kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej;
- kształtowanie umiejętności formułowania życzeń, rozwijanie kompetencji komunikacyjnych, stwarzanie okazji do integrowania grupy i odczuwania radości z powodu zbliżających się świąt;
- rozwijanie umiejętności przeliczania i ustalania liczby elementów, doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej, zapoznanie z zasadami nakrywania do stołu;
- zapoznanie z różnymi drzewami iglastymi, rozwijanie umiejętności obserwacji przyrody, kształtowanie szacunku do przyrody;
- utrwalenie znajomości kolędy, rozwijanie sprawności manualnych, wzmacnianie poczucia dumy z wykonanej pracy.
Temat kompleksowy: „Zimowe zabawy” realizacja 29 – 31.12.25
- kształtowanie odporności emocjonalnej – radzenia sobie z porażką, stwarzanie okazji do dostrzegania mocnych stron swoich i innych, budowanie wiary w siebie;
- poznanie nazw zimowych dyscyplin sportowych, rozwijanie logicznego myślenia i wnioskowania przez dopasowywanie ubioru do pogody i dyscypliny sportowej, wyrabianie nawyków aktywnego spędzania wolnego czasu;
- kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji, rozwijanie orientacji przestrzennej, stwarzanie okazji do czerpania radości ze wspólnych zabaw;
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich, poznanie zjawiska szronu, rozbudzanie ciekawości poznawczej podczas eksperymentowania;
- poznanie właściwości lodu i warunków życia w Arktyce, na Grenlandii, kształtowanie pamięci i orientacji w przestrzeni.
Wydarzenia grupowe:
- 5.12 – Mikołajki;
- 10.12 - Przesiewowe badanie wzroku
- 12.12 – wycieczka autokarowa „Ta choinka ta zielona” – Farma cztery pory roku;
- 16.12 – występ Świąteczny połączony z warsztatami;
- 17.12 - Warsztaty – Odkrywcy dla przedszkola „Labolo”
- 22.12 – Pierwszy Dzień Zimy.
Realizowane programy, projekty i innowacje:
- „Tydzień Jubilata”:
- pozytywne postrzeganie innych, wyszukiwanie pozytywnych cech rówieśnika;
- stwarzanie sytuacji sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie.
- „Rodzicielskie czytanie”;
- innowacja pedagogiczna „Sprytne rączki mamy bo nimi chętnie działamy”;
- innowacja pedagogiczna „Co ja właściwie czuję? – Podróż z Misiem Piotrusiem”.
