Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grudzień 2025

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA GRUDZIEŃ W GR. II „SROKI”

Temat kompleksowy: „Czyńmy dobro” realizacja 01 - 05.12.25

  • zapoznanie dzieci z działalnością człowieka, jaką jest wolontariat, kształtowanie umiejętności współpracy, podkreślenie znaczenia empatii wobec ludzi i zwierząt będących w potrzebie;
  • poznanie piosenki tematycznej, kształtowanie umiejętności językowych poprzez używanie nazw w odpowiedniej liczbie i formie, zacieśnianie więzów rówieśniczych;
  • kształtowanie umiejętności porównywania wielkości, stwarzanie okazji do dostrzegania regularności układu i ich kontynuowania;
  • rozwijanie umiejętności manualnych, uwrażliwianie na szanowanie przyrody;
  • wspieranie kreatywności i wyobraźni, kształtowanie umiejętności współpracy w grupie.

Temat kompleksowy: „Odczytaj wiadomość” realizacja 08 – 12.12.25

  • zapoznanie z komunikacją werbalną i niewerbalną, doskonalenie umiejętności rozpoznawania i określania emocji u siebie i innych, rozwijanie empatii;
  • zapoznanie ze sposobami komunikowania się na odległość, kształtowanie umiejętności wypowiadania się, uwrażliwianie na konieczność przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas spaceru;
  • zapoznanie z czynnością zakupu na przykładzie kupowania znaczka pocztowego, nabywanie umiejętności rozpoznawania, odtwarzania i kontynuowania regularności w ciągu elementów;
  • poznanie niektórych sposobów komunikowania się zwierząt między sobą, rozwijanie umiejętności obserwacji, kształtowanie empatycznego i życzliwego stosunku wobec zwierząt;
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania kolorów, rozwijanie zdolności plastycznych, kształtowanie umiejętności skupienia uwagi.

Temat kompleksowy: „Święta za pasem” realizacja 15 - 26.12.25

  • wprowadzenie i omówienie niektórych tradycji świątecznych, rozwijanie umiejętności wyrażania emocji, kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej;
  • kształtowanie umiejętności formułowania życzeń, rozwijanie kompetencji komunikacyjnych, stwarzanie okazji do integrowania grupy i odczuwania radości z powodu zbliżających się świąt;
  • rozwijanie umiejętności przeliczania i ustalania liczby elementów, doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej, zapoznanie z zasadami nakrywania do stołu;
  • zapoznanie z różnymi drzewami iglastymi, rozwijanie umiejętności obserwacji przyrody, kształtowanie szacunku do przyrody;
  • utrwalenie znajomości kolędy, rozwijanie sprawności manualnych, wzmacnianie poczucia dumy z wykonanej pracy.

Temat kompleksowy: „Zimowe zabawy” realizacja 29 – 31.12.25

  • kształtowanie odporności emocjonalnej – radzenia sobie z porażką, stwarzanie okazji do dostrzegania mocnych stron swoich i innych, budowanie wiary w siebie;
  • poznanie nazw zimowych dyscyplin sportowych, rozwijanie logicznego myślenia i wnioskowania przez dopasowywanie ubioru do pogody i dyscypliny sportowej, wyrabianie nawyków aktywnego spędzania wolnego czasu;
  • kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji, rozwijanie orientacji przestrzennej, stwarzanie okazji do czerpania radości ze wspólnych zabaw;
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich, poznanie zjawiska szronu, rozbudzanie ciekawości poznawczej podczas eksperymentowania;
  • poznanie właściwości lodu i warunków życia w Arktyce, na Grenlandii, kształtowanie pamięci i orientacji w przestrzeni.

Wydarzenia grupowe:

  • 5.12 – Mikołajki;
  • 10.12 - Przesiewowe badanie wzroku
  • 12.12 – wycieczka autokarowa „Ta choinka ta zielona” – Farma cztery pory roku;
  • 16.12 – występ Świąteczny połączony z warsztatami;
  • 17.12 - Warsztaty – Odkrywcy dla przedszkola „Labolo”
  • 22.12 – Pierwszy Dzień Zimy.

Realizowane programy, projekty i innowacje:
- „Tydzień Jubilata”:

  • pozytywne postrzeganie innych, wyszukiwanie pozytywnych cech rówieśnika;
  • stwarzanie sytuacji sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie.

- „Rodzicielskie czytanie”;

- innowacja pedagogiczna „Sprytne rączki mamy bo nimi chętnie działamy”;

- innowacja pedagogiczna „Co ja właściwie czuję? – Podróż z Misiem Piotrusiem”.