Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Kwiecień 2021

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze grupa V Sójki

 

Wydarzenia grupy

  • 01/04 – Światowy Dzień Ptaków
  • 07/04 – Światowy Dzień Zdrowia
  • 22/04 – Dzień Ziemi
  • 25/04 – Światowy Dzień Świadomości Zagrożenia Hałasem
  • Przystąpienie do realizacji Projektu „Żyj zdrowo na sportowo od malucha do starszaka – wzrost świadomości zdrowotnej i ekologicznej wśród dzieci Przedszkola 97 „Leśna Polanka”;
  • założenie hodowli roślin ozdobnych oraz ziół w ogrodzie przedszkolnym;
  • udział w zabawach sportowych z elementem rywalizacji z wykorzystaniem sprzętu sportowego;
  • obchody Dnia Ziemi w ogrodzie – Dzień Zielony;
  • zajęcia w sali „KUCHCIKOWO”: wykonanie sałatki owocowej oraz soku owocowo-warzywnego.

 

TEMAT I „WIELKANOC. POZNAJEMY POLSKIE TRADYCJE” realizacja: 01-09/04/2021

  • Wprowadzenie pojęcia „tradycja” rozumianego jako przekazywanie obyczajów, zachowania norm postępowania z pokolenia na pokolenie.
  • Kształtowanie przeświadczenia o konieczności przekazywania dobrych tradycji rodzinnych, regionalnych, narodowych następnym pokoleniom.
  • Podtrzymywanie tradycji związanej z Wielkanocą.
  • Uświadomienie sobie symboliki kosza wielkanocnego i jego roli w tradycji.
  • Bogacenie słownika o wyrazy: pisanki, kraszanki.
  • Kształtowanie umiejętności tworzenia fabuły.
  • Rozbudzanie zainteresowania najbliższym regionem, jego przeszłością, tradycjami.
  • Rozwijanie intuicji geometrycznych podczas konstruowania w przestrzeni; wprowadzenie pojęcia owalu.
  • Doskonalenie sprawności w dodawaniu o odejmowaniu.
  • Kształtowanie myślenia operacyjnego.
  • Utrwalanie poznanych cyfr i znaków matematycznych.
  • Doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów oraz czytania.

 

TEMAT II „Z KULTURĄ ZA PAN BRAT” realizacja: 12-30/04/2021

  • Wprowadzenie pojęcia „szacunek” odnoszącego się do osób, zwierząt, miejsc uznawanych za ważne.
  • Kształtowanie postawy poszanowania przez rozwijanie umiejętności okazywania szacunku osobom, przedmiotom, zwierzętom w najbliższym otoczeniu.
  • Uświadomienie znaczenia właściwego zachowania się w różnych codziennych sytuacjach (na koncertach, w kinie, w teatrze, w muzeach).
  • Wprowadzenie nazw dźwięków gamy C-dur do czytania. Kształtowanie wrażliwości na elementy muzyki – tempo, charakter, barwę.
  • Gra na instrumentach perkusyjnych, instrumentacja utworów.
  • Poszerzenie słownika czynnego dzieci o pojęcia: scenariusz, scenarzysta, aktor, marionetka, scena, reżyser.
  • Budowanie zespołu przez podejmowanie wspólnych działań.
  • Wprowadzenie pojęcia „etnograf”.
  • Zapoznanie ze znaczeniem muzeów dla tradycji i kultury.
  • Kształtowanie sprawności manualnej podczas działania; rozwijanie kreatywności i samodzielności w planowaniu i realizacji założeń.
  • Uświadomienie znaczenia szacunku jako wartości do budowania właściwych relacji w grupie.
  • Stwarzanie okazji do koncentrowania uwagi na osobach i kierowanych przez nie poleceniach.
  • Wprowadzenie litery „F,f”. Rozwijanie słownika czynnego dzieci.
  • Badanie kształtów przedmiotów w oparciu o oś symetrii i odbicie lustrzane.
  • Rozwijanie myślenia operacyjnego podczas obracania i składania figur geometrycznych oraz manipulowania nimi.
  • Wprowadzenie cyfry 9. Tworzenie zbiorów 9 elementowych.
  • Posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 1-9.

 

JĘZYK ANGIELSKI

  1. Easter

Vocabulary: a bunny,  an egg, a basket

 Pobawmy się z królikiem wielkanocnym https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

  1. Jobs

Vocabulary: a teacher, a policeman, a doctor, a fireman, a postman,  a pilot,

What do you want to be? What you gonna be? I’m gonna be a…

https://www.youtube.com/watch?v=ckKQclquAXU

  1. The animals on the farm

Vocabulary: a cow, a horse, a pig, a chicken, a rooster, a duck, a sheep, a goat,

 What is this? It is…

https://www.youtube.com/watch?v=YVgv1EFJZHc

https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg

  1. LIBRARY: Ben’s Tale: “The great goat chase” T. Bonning