Kwiecień 2021
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze grupa V Sójki
Wydarzenia grupy
- 01/04 – Światowy Dzień Ptaków
- 07/04 – Światowy Dzień Zdrowia
- 22/04 – Dzień Ziemi
- 25/04 – Światowy Dzień Świadomości Zagrożenia Hałasem
- Przystąpienie do realizacji Projektu „Żyj zdrowo na sportowo od malucha do starszaka – wzrost świadomości zdrowotnej i ekologicznej wśród dzieci Przedszkola 97 „Leśna Polanka”;
- założenie hodowli roślin ozdobnych oraz ziół w ogrodzie przedszkolnym;
- udział w zabawach sportowych z elementem rywalizacji z wykorzystaniem sprzętu sportowego;
- obchody Dnia Ziemi w ogrodzie – Dzień Zielony;
- zajęcia w sali „KUCHCIKOWO”: wykonanie sałatki owocowej oraz soku owocowo-warzywnego.
TEMAT I „WIELKANOC. POZNAJEMY POLSKIE TRADYCJE” realizacja: 01-09/04/2021
- Wprowadzenie pojęcia „tradycja” rozumianego jako przekazywanie obyczajów, zachowania norm postępowania z pokolenia na pokolenie.
- Kształtowanie przeświadczenia o konieczności przekazywania dobrych tradycji rodzinnych, regionalnych, narodowych następnym pokoleniom.
- Podtrzymywanie tradycji związanej z Wielkanocą.
- Uświadomienie sobie symboliki kosza wielkanocnego i jego roli w tradycji.
- Bogacenie słownika o wyrazy: pisanki, kraszanki.
- Kształtowanie umiejętności tworzenia fabuły.
- Rozbudzanie zainteresowania najbliższym regionem, jego przeszłością, tradycjami.
- Rozwijanie intuicji geometrycznych podczas konstruowania w przestrzeni; wprowadzenie pojęcia owalu.
- Doskonalenie sprawności w dodawaniu o odejmowaniu.
- Kształtowanie myślenia operacyjnego.
- Utrwalanie poznanych cyfr i znaków matematycznych.
- Doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów oraz czytania.
TEMAT II „Z KULTURĄ ZA PAN BRAT” realizacja: 12-30/04/2021
- Wprowadzenie pojęcia „szacunek” odnoszącego się do osób, zwierząt, miejsc uznawanych za ważne.
- Kształtowanie postawy poszanowania przez rozwijanie umiejętności okazywania szacunku osobom, przedmiotom, zwierzętom w najbliższym otoczeniu.
- Uświadomienie znaczenia właściwego zachowania się w różnych codziennych sytuacjach (na koncertach, w kinie, w teatrze, w muzeach).
- Wprowadzenie nazw dźwięków gamy C-dur do czytania. Kształtowanie wrażliwości na elementy muzyki – tempo, charakter, barwę.
- Gra na instrumentach perkusyjnych, instrumentacja utworów.
- Poszerzenie słownika czynnego dzieci o pojęcia: scenariusz, scenarzysta, aktor, marionetka, scena, reżyser.
- Budowanie zespołu przez podejmowanie wspólnych działań.
- Wprowadzenie pojęcia „etnograf”.
- Zapoznanie ze znaczeniem muzeów dla tradycji i kultury.
- Kształtowanie sprawności manualnej podczas działania; rozwijanie kreatywności i samodzielności w planowaniu i realizacji założeń.
- Uświadomienie znaczenia szacunku jako wartości do budowania właściwych relacji w grupie.
- Stwarzanie okazji do koncentrowania uwagi na osobach i kierowanych przez nie poleceniach.
- Wprowadzenie litery „F,f”. Rozwijanie słownika czynnego dzieci.
- Badanie kształtów przedmiotów w oparciu o oś symetrii i odbicie lustrzane.
- Rozwijanie myślenia operacyjnego podczas obracania i składania figur geometrycznych oraz manipulowania nimi.
- Wprowadzenie cyfry 9. Tworzenie zbiorów 9 elementowych.
- Posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 1-9.
JĘZYK ANGIELSKI
- Easter
Vocabulary: a bunny, an egg, a basket
Pobawmy się z królikiem wielkanocnym https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc
- Jobs
Vocabulary: a teacher, a policeman, a doctor, a fireman, a postman, a pilot,
What do you want to be? What you gonna be? I’m gonna be a…
https://www.youtube.com/watch?v=ckKQclquAXU
- The animals on the farm
Vocabulary: a cow, a horse, a pig, a chicken, a rooster, a duck, a sheep, a goat,
What is this? It is…
https://www.youtube.com/watch?v=YVgv1EFJZHc
https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg
- LIBRARY: Ben’s Tale: “The great goat chase” T. Bonning