Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Listopad 2024

ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE LISTOPAD 2024 GRUPA II „SROKI”

 TEMAT KOMPLEKSOWY:  Co powinienem wiedzieć o Polsce – realizacja  (04 – 08.11)

  • Rozbudzanie uczuć patriotycznych i ciekawości własnym krajem - poznawanie wybranych legend polskich oraz wyglądu regionalnych strojów ludowych. Przybliżenie dzieciom postaci sławnych Polaków Marii Skłodowskiej – Curie, Mikołaja Kopernika.
  • Utrwalanie barw i symboli narodowych - rozwijanie poczucia jedności narodowej poprzez udział we wspólnym świętowaniu Dnia Niepodległości.
  • Udział w zabawach z kodowania. Prawidłowe nazywanie kierunków w przestrzeni. Rozwijanie logicznego myślenia.
  • Zapoznanie z literą „t, T” oraz zapisem cyfrowym liczby 5. Doskonalenie umiejętności przeliczania.
  • Doskonalenie małej motoryki, koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez ćwiczenia grafomotoryczne i zabawy ruchowe.

TEMAT KOMPLEKSOWY: Deszczowy listopad - realizacja (12 -15.11)

  • Rozwijanie wyobraźni i wrażliwości muzycznej podczas słuchania utworu „Cztery pory roku - Jesień” Antonia Vivaldiego - wyrażanie muzyki w pracy plastycznej „Deszczowe kompozycje”.
  • Oglądanie reprodukcji obrazów o tematyce przyrodniczej i wypowiadanie się na temat swoich odczuć.
  • Nabywanie umiejętności wiązania charakterystycznych zmian w przyrodzie z aktualną porą roku.
  • Prowadzenie obserwacji pogody i nazywanie zjawisk pogodowych.
  • Prowadzenie zabaw sensorycznych z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.
  • Poszerzanie kompetencji matematycznych – klasyfikowanie przedmiotów według warunku wielkości i koloru; zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 6.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej, umiejętności kojarzenia poprzez rozwiązywanie zagadek dźwiękowych.
  • Zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie. Wyciąganie wniosków podczas obserwacji zjawiska parowania i skraplania wody.

TEMAT KOMPLEKSOWY:  Zdrowie naszym skarbem - realizacja (18 -22.11)

  • Rozumienie roli aktywności fizycznej w życiu człowieka.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej poprzez udział dzieci w zabawach ruchowych, ćwiczeniach gimnastycznych w sali i na świeżym powietrzu z wykorzystaniem sprzętów i przyborów z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.
  • Zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia. Przełamywanie niechęci do spożywania warzyw w postaci surówek. Degustacja zdrowych potraw i określanie ich smaków.
  • Utrwalanie nawyków dbania o higienę osobistą. Nauka kontrolowania swojego wyglądu. Zapoznanie dzieci z zasadami zdrowego stylu życia – ruch, sen, zdrowa dieta, ochrona przed wirusami. Zapoznanie z nazwami lekarzy różnych specjalności.
  • Rozwijanie umiejętności wokalnych i tanecznych. Nauka piosenek i ilustrowanie ich ruchem, gestem. Nauka cwału z krokiem krzesanym.
  • Zapoznanie z literą „d, D”, rozwijanie zainteresowań literami. Ćwiczenie słuchu fonemowego.

TEMAT KOMPLEKSOWY:  Co ułatwia pracę w domu – realizacja (25 – 29.11)

  • Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych.
  • Rozwijanie logicznego myślenia, umiejętności wiązania opisu słownego z nazwą przedmiotu podczas rozwiązywania zagadek o urządzeniach elektrycznych.
  • Zapoznanie z urządzeniami gospodarstwa domowego wykorzystywanymi dawniej
    i współcześnie.
  • Zapoznanie z literą „k, K”. Rozwijanie zainteresowań literami. Udział w ćwiczeniach doskonalących słuch fonemowy.
  • Zapoznanie z różnymi ekologicznymi źródłami energii: kolektor i bateria słoneczna, zapora wodna, wiatrak. Wyjaśnienie roli wiatru w środowisku przyrodniczym.
  • Rozwijanie umiejętności plastycznych i pomysłowości poprzez udział w zajęciu na temat „Urządzenie przyszłości”.

WYDARZENIA W GRUPIE:

  • 5.11 Dzień Postaci z Bajek
  • 7.11 Dzień Zdrowego Jedzenia
  • 8.11 Święto Niepodległości
  • 14.11. Dzień Czystego Powietrza
  • 20.11. Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka
  • 21.11. Dzień Życzliwości
  • 25.11. Dzień Pluszowego Misia
  • Realizacja Ogólnopolskiej Kampanii „Cała Polska Czyta Dzieciom”
  • Realizacja Ogólnopolskiego Programu Edukacji Zdrowotnej „Klub Mleczaka”
  • Realizacja Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „W zdrowym ciele zdrowy duch, wie to każdy mały zuch” – II edycja

JĘZYK ANGIELSKI:

Tematy:

  1. Foods part 1.
  2. House
  3. Teddy Bear’s Day

Realizowany materiał:

Utrwalenie umiejętności wypowiadania się nt. uczuć

– How do you feel?

I’am good, great, tired, sleepy, hungry etc

Songs:

- Hello songs, see you later

- Rain Rain Go Away!

- How's the weather?

- Walking, walking

- If you're happy

- Umbrella

- Put on your shoes

-- Sit down, stand up!

- Caterpillar

- Five  little monkey

- this is a house

New words:

- słownictwo związane z jedzeniem – produkty i aktywności– healthy / unhealthy – celebrowanie Dnia Zdrowego Żywienia

- słownictwo związane z domem – window, door, roof, bed, pillwo ect, bedroom, bathroom, kitchen, living room, kitchen

- przeliczanie artykułów w ograniczonym zakresie

- jacket, shoes, scarf, gloves, panties, socks, hat ect- słownictwo związane z ubraniem – utrwalenie

- wahsing machine - zabawy w pranie i wieszanie ubrań - ćwiczenia manualne oraz nauka słownictwa

- utrwalenie kolorów i części ciała – na podstawie misia

- happy, sad, angry, scarry

- czytanie książki po angielsku – „The very hungry Caterpillar”