Listopad 2024
ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE LISTOPAD 2024 GRUPA II „SROKI”
TEMAT KOMPLEKSOWY: Co powinienem wiedzieć o Polsce – realizacja (04 – 08.11)
- Rozbudzanie uczuć patriotycznych i ciekawości własnym krajem - poznawanie wybranych legend polskich oraz wyglądu regionalnych strojów ludowych. Przybliżenie dzieciom postaci sławnych Polaków Marii Skłodowskiej – Curie, Mikołaja Kopernika.
- Utrwalanie barw i symboli narodowych - rozwijanie poczucia jedności narodowej poprzez udział we wspólnym świętowaniu Dnia Niepodległości.
- Udział w zabawach z kodowania. Prawidłowe nazywanie kierunków w przestrzeni. Rozwijanie logicznego myślenia.
- Zapoznanie z literą „t, T” oraz zapisem cyfrowym liczby 5. Doskonalenie umiejętności przeliczania.
- Doskonalenie małej motoryki, koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez ćwiczenia grafomotoryczne i zabawy ruchowe.
TEMAT KOMPLEKSOWY: Deszczowy listopad - realizacja (12 -15.11)
- Rozwijanie wyobraźni i wrażliwości muzycznej podczas słuchania utworu „Cztery pory roku - Jesień” Antonia Vivaldiego - wyrażanie muzyki w pracy plastycznej „Deszczowe kompozycje”.
- Oglądanie reprodukcji obrazów o tematyce przyrodniczej i wypowiadanie się na temat swoich odczuć.
- Nabywanie umiejętności wiązania charakterystycznych zmian w przyrodzie z aktualną porą roku.
- Prowadzenie obserwacji pogody i nazywanie zjawisk pogodowych.
- Prowadzenie zabaw sensorycznych z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.
- Poszerzanie kompetencji matematycznych – klasyfikowanie przedmiotów według warunku wielkości i koloru; zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 6.
- Rozwijanie percepcji słuchowej, umiejętności kojarzenia poprzez rozwiązywanie zagadek dźwiękowych.
- Zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie. Wyciąganie wniosków podczas obserwacji zjawiska parowania i skraplania wody.
TEMAT KOMPLEKSOWY: Zdrowie naszym skarbem - realizacja (18 -22.11)
- Rozumienie roli aktywności fizycznej w życiu człowieka.
- Rozwijanie sprawności fizycznej poprzez udział dzieci w zabawach ruchowych, ćwiczeniach gimnastycznych w sali i na świeżym powietrzu z wykorzystaniem sprzętów i przyborów z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.
- Zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia. Przełamywanie niechęci do spożywania warzyw w postaci surówek. Degustacja zdrowych potraw i określanie ich smaków.
- Utrwalanie nawyków dbania o higienę osobistą. Nauka kontrolowania swojego wyglądu. Zapoznanie dzieci z zasadami zdrowego stylu życia – ruch, sen, zdrowa dieta, ochrona przed wirusami. Zapoznanie z nazwami lekarzy różnych specjalności.
- Rozwijanie umiejętności wokalnych i tanecznych. Nauka piosenek i ilustrowanie ich ruchem, gestem. Nauka cwału z krokiem krzesanym.
- Zapoznanie z literą „d, D”, rozwijanie zainteresowań literami. Ćwiczenie słuchu fonemowego.
TEMAT KOMPLEKSOWY: Co ułatwia pracę w domu – realizacja (25 – 29.11)
- Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych.
- Rozwijanie logicznego myślenia, umiejętności wiązania opisu słownego z nazwą przedmiotu podczas rozwiązywania zagadek o urządzeniach elektrycznych.
- Zapoznanie z urządzeniami gospodarstwa domowego wykorzystywanymi dawniej
i współcześnie. - Zapoznanie z literą „k, K”. Rozwijanie zainteresowań literami. Udział w ćwiczeniach doskonalących słuch fonemowy.
- Zapoznanie z różnymi ekologicznymi źródłami energii: kolektor i bateria słoneczna, zapora wodna, wiatrak. Wyjaśnienie roli wiatru w środowisku przyrodniczym.
- Rozwijanie umiejętności plastycznych i pomysłowości poprzez udział w zajęciu na temat „Urządzenie przyszłości”.
WYDARZENIA W GRUPIE:
- 5.11 Dzień Postaci z Bajek
- 7.11 Dzień Zdrowego Jedzenia
- 8.11 Święto Niepodległości
- 14.11. Dzień Czystego Powietrza
- 20.11. Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka
- 21.11. Dzień Życzliwości
- 25.11. Dzień Pluszowego Misia
- Realizacja Ogólnopolskiej Kampanii „Cała Polska Czyta Dzieciom”
- Realizacja Ogólnopolskiego Programu Edukacji Zdrowotnej „Klub Mleczaka”
- Realizacja Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „W zdrowym ciele zdrowy duch, wie to każdy mały zuch” – II edycja
JĘZYK ANGIELSKI:
Tematy:
- Foods part 1.
- House
- Teddy Bear’s Day
Realizowany materiał:
Utrwalenie umiejętności wypowiadania się nt. uczuć
– How do you feel?
I’am good, great, tired, sleepy, hungry etc
Songs:
- Hello songs, see you later
- Rain Rain Go Away!
- How's the weather?
- Walking, walking
- If you're happy
- Umbrella
- Put on your shoes
-- Sit down, stand up!
- Caterpillar
- Five little monkey
- this is a house
New words:
- słownictwo związane z jedzeniem – produkty i aktywności– healthy / unhealthy – celebrowanie Dnia Zdrowego Żywienia
- słownictwo związane z domem – window, door, roof, bed, pillwo ect, bedroom, bathroom, kitchen, living room, kitchen
- przeliczanie artykułów w ograniczonym zakresie
- jacket, shoes, scarf, gloves, panties, socks, hat ect- słownictwo związane z ubraniem – utrwalenie
- wahsing machine - zabawy w pranie i wieszanie ubrań - ćwiczenia manualne oraz nauka słownictwa
- utrwalenie kolorów i części ciała – na podstawie misia
- happy, sad, angry, scarry
- czytanie książki po angielsku – „The very hungry Caterpillar”