Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Listopad 2025

ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE LISTOPAD 2025 GRUPA IV„SÓJKI”

 TEMAT KOMPLEKSOWY: Mała i duża ojczyzna – realizacja 03.11 - 7.11.2025

  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia miłości do ojczyzny
  • kształtowanie wartości patriotycznych
  • wprowadzenie litery d, D, doskonalenie słuchu fonematycznego
  • wprowadzenie liczby 5 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym
  • kształtowanie poczucia tożsamości narodowej - symbole państwowe
  • przypomnienie hymnu państwowego, doskonalenie pamięci
  • przygotowanie patriotycznego programu artystycznego na Apel Niepodległości

TEMAT KOMPLEKSOWY: Album rodzinny  - realizacja 10.11-14.11.2025

  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia tęsknoty
  •  zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z niechcianymi uczuciami
  •  doskonalenie umiejętności wyrażania emocji i rozmawiania o nich
  • wprowadzenie litery i, I, przygotowanie do nauki pisania i czytania
  •  doskonalenie sprawności językowej
  • wprowadzenie liczby 6 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym
  • kształtowanie umiejętności przeliczania, doskonalenie koncentracji uwagi
  • kształtowanie umiejętności opisu, zapoznanie z terminem „drzewo genealogiczne”
  • nauka dbałości o szacunek względem innych i kulturę wypowiedzi

TEMAT KOMPLEKSOWY: Ja i moje ciało - realizacja 17.11 - 21.11.2025

  • rozwijanie poczucia komfortu i nauka asertywności
  • ćwiczenie umiejętności współdziałania w zespole i odporności emocjonalnej
  • wprowadzenie litery u, U, kształtowanie umiejętności sylabizowania i głoskowania
  • utrwalenie nazw części ciała, rozróżnianie prawej i lewej strony
  • rozwijanie świadomości sensorycznej
  • poznanie różnorodności zapachów w świecie roślin
  • stymulowanie kreatywności i wyobraźni zmysłowej
  • kształtowanie umiejętności myślenia twórczego
  • doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy wyrazowej

TEMAT KOMPLEKSOWY:  Przygotowanie do zimy – realizacja 24.11 – 28.11.2025

  • poznanie charakterystycznych dla zimy zjawisk w przyrodzie (hibernacja zwierząt)
  • wzmacnianie empatii dla zwierząt mieszkających w lesie
  • wprowadzenie litery l, L, wspieranie umiejętności czytania i pisania
  •  rozbudzanie zainteresowania przyrodą i zwierzętami, które zamieszkują las
  • rozwijanie zdolności werbalnego i niewerbalnego wyrażania emocji
  • wprowadzenie liczby 7 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym
  • zapoznanie dzieci z różnymi zwierzętami, które gromadzą zapasy na zimę,
  • wspieranie umiejętności współpracy w grupie
  • wspieranie umiejętności koncentracji uwagi na zajęciach

Zagadnienia z języka angielskiego:

Tematy:

  1. Clothes cz.2
  2. House
  3. My Teddy Bear – Part of Body

Realizowany materiał:

Utrwalenie umiejętności reagowania na polecenia – Sit down, stand up, jump with me, spin rund, come to me, could you give me…, open/close your eyes, plea show me….

Songs:

- Hello songs, see you later

- Rain Rain Go Away!

- How's the weather?

- Walking, walking

- Put on your shoes

- this is a house

- My Teddy Bear

New words:

- słownictwo związane z ubraniami – utrwalanie i poznanie nowych

- przeliczanie ubrań, dopasowywanie par (określenie empty, the same)

- słownictwo związane z domem – window, door, roof, bed, pillw ect, bedroom, bathroom, kitchen, living room, kitchen

- wahsing machine - zabawy w pranie i wieszanie ubrań - ćwiczenia manualne oraz nauka słownictwa

- utrwalenie kolorów i części ciała – na podstawie misia

- happy, sad, angry, scarry Teddy Bear

- czytanie książki po angielsku – „Ted in the red Bed”

- Teddy Bear Puzzle

- Our own Teddy Bear story – wspólne grupowe tworzenie historyjki o misiu – tworzenie ilustracji – inspirowanie, czytanie książeczki w innych grupach z okazji Dnia Pluszowego Misia

WYDARZENIA W GRUPIE:

  •  5.11.25 Dzień Postaci z Bajek
  • 7.11.25 Apel Niepodległości / udział w akcji „Szkoła do hymnu”
  • 14.11.25 Dzień Czystego Powietrza
  • 17.11.25 godz.9:15 Przedstawienie teatralne ,,Rodzinny Skarb” Teatr„ Warszawski Koliberek
  • 18.11.25 godz. 9:30 Sesja Fotograficzna Bożonarodzeniowa
  • 20.11.25 Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka
  • 21.11.25 Dzień Życzliwości
  • 25.11.25 Dzień Pluszowego Misia
  • Zajęcia sportowe na AWF
  • Udział w Ogólnopolskim Programie „Uczymy Dzieci Programować”