Listopad 2025
ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE LISTOPAD 2025 GRUPA IV„SÓJKI”
TEMAT KOMPLEKSOWY: Mała i duża ojczyzna – realizacja 03.11 - 7.11.2025
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia miłości do ojczyzny
- kształtowanie wartości patriotycznych
- wprowadzenie litery d, D, doskonalenie słuchu fonematycznego
- wprowadzenie liczby 5 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym
- kształtowanie poczucia tożsamości narodowej - symbole państwowe
- przypomnienie hymnu państwowego, doskonalenie pamięci
- przygotowanie patriotycznego programu artystycznego na Apel Niepodległości
TEMAT KOMPLEKSOWY: Album rodzinny - realizacja 10.11-14.11.2025
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia tęsknoty
- zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z niechcianymi uczuciami
- doskonalenie umiejętności wyrażania emocji i rozmawiania o nich
- wprowadzenie litery i, I, przygotowanie do nauki pisania i czytania
- doskonalenie sprawności językowej
- wprowadzenie liczby 6 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym
- kształtowanie umiejętności przeliczania, doskonalenie koncentracji uwagi
- kształtowanie umiejętności opisu, zapoznanie z terminem „drzewo genealogiczne”
- nauka dbałości o szacunek względem innych i kulturę wypowiedzi
TEMAT KOMPLEKSOWY: Ja i moje ciało - realizacja 17.11 - 21.11.2025
- rozwijanie poczucia komfortu i nauka asertywności
- ćwiczenie umiejętności współdziałania w zespole i odporności emocjonalnej
- wprowadzenie litery u, U, kształtowanie umiejętności sylabizowania i głoskowania
- utrwalenie nazw części ciała, rozróżnianie prawej i lewej strony
- rozwijanie świadomości sensorycznej
- poznanie różnorodności zapachów w świecie roślin
- stymulowanie kreatywności i wyobraźni zmysłowej
- kształtowanie umiejętności myślenia twórczego
- doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy wyrazowej
TEMAT KOMPLEKSOWY: Przygotowanie do zimy – realizacja 24.11 – 28.11.2025
- poznanie charakterystycznych dla zimy zjawisk w przyrodzie (hibernacja zwierząt)
- wzmacnianie empatii dla zwierząt mieszkających w lesie
- wprowadzenie litery l, L, wspieranie umiejętności czytania i pisania
- rozbudzanie zainteresowania przyrodą i zwierzętami, które zamieszkują las
- rozwijanie zdolności werbalnego i niewerbalnego wyrażania emocji
- wprowadzenie liczby 7 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym
- zapoznanie dzieci z różnymi zwierzętami, które gromadzą zapasy na zimę,
- wspieranie umiejętności współpracy w grupie
- wspieranie umiejętności koncentracji uwagi na zajęciach
Zagadnienia z języka angielskiego:
Tematy:
- Clothes cz.2
- House
- My Teddy Bear – Part of Body
Realizowany materiał:
Utrwalenie umiejętności reagowania na polecenia – Sit down, stand up, jump with me, spin rund, come to me, could you give me…, open/close your eyes, plea show me….
Songs:
- Hello songs, see you later
- Rain Rain Go Away!
- How's the weather?
- Walking, walking
- Put on your shoes
- this is a house
- My Teddy Bear
New words:
- słownictwo związane z ubraniami – utrwalanie i poznanie nowych
- przeliczanie ubrań, dopasowywanie par (określenie empty, the same)
- słownictwo związane z domem – window, door, roof, bed, pillw ect, bedroom, bathroom, kitchen, living room, kitchen
- wahsing machine - zabawy w pranie i wieszanie ubrań - ćwiczenia manualne oraz nauka słownictwa
- utrwalenie kolorów i części ciała – na podstawie misia
- happy, sad, angry, scarry Teddy Bear
- czytanie książki po angielsku – „Ted in the red Bed”
- Teddy Bear Puzzle
- Our own Teddy Bear story – wspólne grupowe tworzenie historyjki o misiu – tworzenie ilustracji – inspirowanie, czytanie książeczki w innych grupach z okazji Dnia Pluszowego Misia
WYDARZENIA W GRUPIE:
- 5.11.25 Dzień Postaci z Bajek
- 7.11.25 Apel Niepodległości / udział w akcji „Szkoła do hymnu”
- 14.11.25 Dzień Czystego Powietrza
- 17.11.25 godz.9:15 Przedstawienie teatralne ,,Rodzinny Skarb” Teatr„ Warszawski Koliberek
- 18.11.25 godz. 9:30 Sesja Fotograficzna Bożonarodzeniowa
- 20.11.25 Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka
- 21.11.25 Dzień Życzliwości
- 25.11.25 Dzień Pluszowego Misia
- Zajęcia sportowe na AWF
- Udział w Ogólnopolskim Programie „Uczymy Dzieci Programować”
