Luty 2021
Wydarzyło się w lutym...
W lutym Sroki uczyły się żyć w zgodzie z naturą. Rozmawialiśmy dużo o naszej planecie Ziemi prowadząc zabawy badawcze z globusem. Porównywaliśmy kształt kuli ziemskiej do figury geometrycznej. Zajrzeliśmy do wnętrza ziemi badając jej skarby – fragmenty skał, minerałów, które człowiek wykorzystuje w gospodarce. Rozumiemy konieczność dbania o naszą planetę – wiemy, że należy oszczędzać wodę, energię elektryczną, wykorzystywać naturalne źródła energii, dbać o rośliny i zwierzęta.
Poznaliśmy cztery żywioły dopasowując zjawiska przyrodnicze do każdego z nich. Zwróciliśmy uwagę na pozytywne i negatywne oddziaływanie żywiołów na przyrodę i życie człowieka. Prowadziliśmy zabawy badawcze i eksperymenty z wodą, ogniem, powietrzem badając ich właściwości. Uczyliśmy się prowadzić obserwacje i wyciągać wnioski z doświadczeń i eksperymentów. Działania te bardzo nas angażowały i dostarczały radości.
Tymczasem zima królowała w naszym ogrodzie na dobre, podziwialiśmy uroki zimowego krajobrazu. Zabawy na śniegu zainspirowały nas do ulepienia dosyć sporego igloo. Trochę pracy mieliśmy przy odśnieżaniu chodników pomagając panu dozorcy. Pamiętaliśmy także
o ptakach dosypując ziarna do karmników.
Zainspirowani zimowym klimatem wybraliśmy się na wielką wyprawę badawczą na Biegun Południowy. Poznaliśmy ciekawostki związane z lodowatym kontynentem Antarktydy, dowiedzieliśmy się jak zimno tam jest, jakie zwierzęta tam żyją. Wykonaliśmy figurki pingwinków, liczyliśmy ryby dla foki doskonaląc umiejętności matematyczne.
Rozbudzając zainteresowania podróżnicze wybraliśmy się na safari do Afryki. Dzieci poszerzyły zakres wiadomości na temat zwierząt egzotycznych mieszkających w gorącym klimacie.
Sroki rozwijają kreatywność, wyobraźnię, pomysłowość realizując własne aktywności w ulubionych kącikach zainteresowań. Uczymy się współpracy i współdziałania w zabawach i sytuacjach zadaniowych. Prowadzimy zabawy odimienną metodą nauki czytania Ireny Majchrzak. Dzieci rozpoznają obraz graficzny swojego imienia oraz imion kolegów, dostrzegają różnice w kształcie i brzmieniu liter, składają wyrazy z sylab.