Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Luty 2025

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA LUTY W GR. III „DZIĘCIOŁY”

Temat kompleksowy: „Baśnie, bajki, bajeczki” realizacja 03 - 07.02.25

  • poszerzanie umiejętności matematycznych poprzez podejmowanie prób odejmowania oraz doskonalenie orientacji przestrzennej;
  • kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się na temat bajek;
  • zgłębienie wiedzy dotyczącej etapów powstawania książki i papieru oraz pracy autora, drukarza i grafika;
  • rozwijanie słuchu fonematycznego w trakcie poznawania litery g, G: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej;
  • doskonalenie sprawności rąk i koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez udział w zabawach grafomotorycznych – odkrywanie zapisu cyfry 9;
  • kształtowanie uważności słuchowej i koncentracji w trakcie słuchania opowiadania
    Widzowskiej pt. „Bal nie z tej bajki”;
  • doskonalić sprawność fizyczną w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych.

Temat kompleksowy: „Puk, puk, to ja, sztuka” realizacja 10 – 14.02.25

  • kształtowanie koncentracji w trakcie uważnego słuchania opowiadania
    Widzowskiej pt. „Grajek”;
  • poszerzanie kompetencji matematycznych oraz sprawności ruchowo-graficznej poprzez zapoznawanie z cyfrą 9;
  • wzbogacanie wiedzy na temat instrumentów muzycznych oraz kształtowanie wyczucia rytmu;
  • rozwijanie słuchu fonematycznego w trakcie poznawania litery w, W: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej;
  • zdobywanie wiedzy na temat etapów powstawania filmu oraz zawodów związanych z teatrem, kinem i filharmonią;
  • kształtowanie rozumowania przyczynowo - skutkowego;
  • poszerzanie umiejętności manualnych oraz twórczości i kreatywności.

Temat kompleksowy: „Tajemnice kosmosu” realizacja 17 - 21.02.25

  • wzbogacanie wiedzy o kosmosie;
  • kształtowanie rytmiczności i umiejętności wokalnych w trakcie słuchania i uczenia się piosenki pt. „Kosmiczne niedźwiedzie” oraz wspólnych zabaw tanecznych;
  • utrwalenie nazw planet Układu Słonecznego;
  • doskonalenie umiejętności przeliczania i klasyfikowania elementów zgodnie z podanym kryterium;
  • kształtowanie szacowania i przewidywania różnych dróg prowadzących do rozwiązania podanego problemu;
  • podejmowanie wspólnych zabaw ruchowych, gimnastycznych oraz logopedycznych i oddechowych;
  • wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych i plastycznych.

Temat kompleksowy: „Zawody” realizacja 24 - 28.02.25

  • kształtowanie umiejętności sprawnego reagowania na ustalone sygnały;
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych oraz podawania ich cech charakterystycznych;
  • wzbogacanie wiedzy na temat zawodów dawnych i współczesnych;
  • poznawanie nazwy narzędzi potrzebnych do wykonywania wybranych zawodów;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała i rozróżniania stron oraz doskonalenie umiejętności określania położenia obiektu na płaszczyźnie;
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania i kontynuowania rytmu w ciągu obrazków;
  • kształtowanie koncentracji w trakcie uważnego słuchania wiersza Moniki Czoik-Nowickiej pt. „Kim zostanę, gdy dorosnę?”.

Wydarzenia grupowe:

  • 5.02.25 – Światowy Dzień Głośnego Czytania;
  • 10.02.25 – Dzień Pizzy;
  • 14.02.25 - Happening walentynkowy
  • 17.02.25 – Teatrzyk "Złote jajko" & Dzień Kota;;
  • 26. 02.25 – Dzień Dinozaura.

Realizowane programy:
- Ogólnopolski program „Uczymy dzieci programować”;

- „Tydzień Jubilata”:

  • pozytywne postrzeganie innych, wyszukiwanie pozytywnych cech rówieśnika;
  • stwarzanie sytuacji sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie.

- „Rodzicielskie czytanie”;

- Ogólnopolski projekt czytelniczy: „Guzik”;

- Ogólnopolski program edukacji zdrowotnej: „Klub Mleczaka”;

- Projekt przedszkolny „Poczta miłych słów”;

- Akcja charytatywna „Góra Grosza”.

Język angielski:

  1. Winter weather

What is the weather like today?

Seasons: spring, summer, autumn, winter

  1. Let’s make a snowman.

Vocabulary: snow, snowman, snowball, angel.

  1. Winter clothes

Vocabulary: boots, hat, scarf, jacket, gloves.

Take off…

Put on…

  1. Instruments

Vocabulary: rattle, trumpet, guitar,

piano, violin

  1. Library – Ben”s Tale: J. Donaldson, A. Scheffler “The Gruffalo’s Child”

https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew

https://www.youtube.com/watch?v=-jBfb33_KHU

https://www.youtube.com/watch?v=-kgpy-m9B6s

https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU