Luty 2025
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA LUTY W GR. III „DZIĘCIOŁY”
Temat kompleksowy: „Baśnie, bajki, bajeczki” realizacja 03 - 07.02.25
- poszerzanie umiejętności matematycznych poprzez podejmowanie prób odejmowania oraz doskonalenie orientacji przestrzennej;
- kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się na temat bajek;
- zgłębienie wiedzy dotyczącej etapów powstawania książki i papieru oraz pracy autora, drukarza i grafika;
- rozwijanie słuchu fonematycznego w trakcie poznawania litery g, G: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej;
- doskonalenie sprawności rąk i koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez udział w zabawach grafomotorycznych – odkrywanie zapisu cyfry 9;
- kształtowanie uważności słuchowej i koncentracji w trakcie słuchania opowiadania
Widzowskiej pt. „Bal nie z tej bajki”; - doskonalić sprawność fizyczną w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych.
Temat kompleksowy: „Puk, puk, to ja, sztuka” realizacja 10 – 14.02.25
- kształtowanie koncentracji w trakcie uważnego słuchania opowiadania
Widzowskiej pt. „Grajek”; - poszerzanie kompetencji matematycznych oraz sprawności ruchowo-graficznej poprzez zapoznawanie z cyfrą 9;
- wzbogacanie wiedzy na temat instrumentów muzycznych oraz kształtowanie wyczucia rytmu;
- rozwijanie słuchu fonematycznego w trakcie poznawania litery w, W: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej;
- zdobywanie wiedzy na temat etapów powstawania filmu oraz zawodów związanych z teatrem, kinem i filharmonią;
- kształtowanie rozumowania przyczynowo - skutkowego;
- poszerzanie umiejętności manualnych oraz twórczości i kreatywności.
Temat kompleksowy: „Tajemnice kosmosu” realizacja 17 - 21.02.25
- wzbogacanie wiedzy o kosmosie;
- kształtowanie rytmiczności i umiejętności wokalnych w trakcie słuchania i uczenia się piosenki pt. „Kosmiczne niedźwiedzie” oraz wspólnych zabaw tanecznych;
- utrwalenie nazw planet Układu Słonecznego;
- doskonalenie umiejętności przeliczania i klasyfikowania elementów zgodnie z podanym kryterium;
- kształtowanie szacowania i przewidywania różnych dróg prowadzących do rozwiązania podanego problemu;
- podejmowanie wspólnych zabaw ruchowych, gimnastycznych oraz logopedycznych i oddechowych;
- wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych i plastycznych.
Temat kompleksowy: „Zawody” realizacja 24 - 28.02.25
- kształtowanie umiejętności sprawnego reagowania na ustalone sygnały;
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych oraz podawania ich cech charakterystycznych;
- wzbogacanie wiedzy na temat zawodów dawnych i współczesnych;
- poznawanie nazwy narzędzi potrzebnych do wykonywania wybranych zawodów;
- kształtowanie orientacji w schemacie ciała i rozróżniania stron oraz doskonalenie umiejętności określania położenia obiektu na płaszczyźnie;
- doskonalenie umiejętności dostrzegania i kontynuowania rytmu w ciągu obrazków;
- kształtowanie koncentracji w trakcie uważnego słuchania wiersza Moniki Czoik-Nowickiej pt. „Kim zostanę, gdy dorosnę?”.
Wydarzenia grupowe:
- 5.02.25 – Światowy Dzień Głośnego Czytania;
- 10.02.25 – Dzień Pizzy;
- 14.02.25 - Happening walentynkowy
- 17.02.25 – Teatrzyk "Złote jajko" & Dzień Kota;;
- 26. 02.25 – Dzień Dinozaura.
Realizowane programy:
- Ogólnopolski program „Uczymy dzieci programować”;
- „Tydzień Jubilata”:
- pozytywne postrzeganie innych, wyszukiwanie pozytywnych cech rówieśnika;
- stwarzanie sytuacji sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie.
- „Rodzicielskie czytanie”;
- Ogólnopolski projekt czytelniczy: „Guzik”;
- Ogólnopolski program edukacji zdrowotnej: „Klub Mleczaka”;
- Projekt przedszkolny „Poczta miłych słów”;
- Akcja charytatywna „Góra Grosza”.
Język angielski:
- Winter weather
What is the weather like today?
Seasons: spring, summer, autumn, winter
- Let’s make a snowman.
Vocabulary: snow, snowman, snowball, angel.
- Winter clothes
Vocabulary: boots, hat, scarf, jacket, gloves.
Take off…
Put on…
- Instruments
Vocabulary: rattle, trumpet, guitar,
piano, violin
- Library – Ben”s Tale: J. Donaldson, A. Scheffler “The Gruffalo’s Child”
https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew
https://www.youtube.com/watch?v=-jBfb33_KHU