Maj 2025
Zamierzenia Dydaktyczno – Wychowawcze na maj 2025 r. w gr. IV „Sójki”
TEMAT KOMPLEKSOWY: Jesteśmy Europejczykami (realizacja: 5.05 – 9.05.25 r.)
- improwizowanie ruchowe do dowolnej muzyki;
- uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych;
- przewidywanie skutków wynikających z niebezpiecznych zabaw i zachowań;
- określanie sytuacji wywołujących różne emocje, np.: radość, złość, smutek, strach;
- wyjaśnienie, jakie znaczenie dla polski ma przynależność do Unii Europejskiej;
- poznawanie charakterystycznych zwyczajów, tradycji, baśni wybranych państw należących do unii Europejskiej;
- stosowanie zwrotów: Jestem Polakiem, Mieszkam w Polsce, Mówię po polsku;
- podawanie nazwy naszego kraju, , symboli narodowych: flagi, godła, hymnu.
TEMAT KOMPLEKSOWY: Mamy różne charaktery (realizacja: 12.05 – 16.05)
- rozwijanie umiejętności budowania zdań;
- zapoznanie z wybranymi przysłowiami;
- rozwijanie umiejętności liczenia;
- wyrabianie szybkiej reakcji na ustalone sygnały;
- rozwijanie umiejętności rozróżniania zachowań pozytywnych i negatywnych;
- wyjaśnienie pojęcia „dobry uczynek”;
- wdrażanie do uczuć tolerancji dla inności.
TEMAT KOMPLEKSOWY: Święto rodziców (realizacja: 19.05 – 23.05)
- rozwijanie umiejętności manualnych oraz pamięci poprzez odtwarzanie wyglądu rodziców na rysunku;
- rozwijanie umiejętności opisywania osób za pomocą określeń przymiotnikowych.
- rozwijanie intuicji matematycznej;
- wyjaśnienie roli mamy i taty w rodzinie, kształtowanie uczucia przywiązania do swojej mamy i taty;
- zachęcanie do pomagania mamie i tacie w prostych pracach domowych;
- zachęcanie do aktywnego spędzania czasu wolnego z rodzicami;
- zachęcanie do przygotowania niespodzianek dla najbliższych.
TEMAT KOMPLEKSOWY: Łąka w maju (realizacja: 26.05 – 30.05)
- zapoznanie ze sposobami przystosowania się zwierząt do życia w danym otoczeniu;
- wielozmysłowe poznawanie łąki wiosną;
- rozpoznawanie kwiatów, ziół i zwierząt – mieszkańców łąki;
- utrwalanie pojęcia owady oraz nazw owadów zamieszkujących łąkę;
- rozwijanie umiejętności dostrzegania symetrii w przyrodzie;
- wzbogacanie wiadomości na temat zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wiosny;
- zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu.
Zagadnienia z języka angielskiego:
1.Jobs
Vocabulary: a teacher, a policeman, a doctor, a fireman, a postman, a pilot,
What you gonna be?
I’m gonna be a…
2.Pets at home
Vocabulary: a cat, a dog, a fish, a turtle, a parrot
What is your favourite pet?
3.Mother’s Day
Zabawy z piosenką “Skidamarink”
4.At the restaurant
I would like to order…
Vocabulary: pizza, chicken salad, soup
LIBRARY: Ben’s Tale: “The Wizard of Oz”
https://www.youtube.com/watch?v=ckKQclquAXU
https://www.youtube.com/watch?v=pWepfJ-8XU0
https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAeng
https://www.youtube.com/watch?v=6916kVhbEZw
Wydarzenia grupowe:
- 05-30.05 – udział w kampanii „Rowerowy Maj”
- 9.05 – udział w akcji „Czytanie na Polanie”
- 12.05 godz. 9:15 – teatrzyk Teatru Gargulec „Po prostu Tuwim”
- 12.05 – sesja plenerowa
- 13.05 oraz 27.05 godz. 9:00 – zajęcia Dziecięcej Akademii Sportu na AWF
- 14.05 – Gra terenowa – Przedszkolna Eko-Misja (reprezentacja grupy) – P 340
- 16.05 godz. 12:00-14:30 – zajęcia grupowe w Centrum Edukacji Ekologicznej ul. Papirusów 3, temat: „Wiosenne przebudzenie– rozkwit życia”
- 23.05 – Piknik Rodzinny „Łąka majowa”
- 30.05 – Wycieczka autokarowa do Gospodarstwa „Na końcu wsi”
- Realizacja Ogólnopolskiego Projektu Czytelniczego „Guzik”
- Realizacja Ogólnopolskiego Programu Edukacji Zdrowotnej pt. „Klub Mleczaka”
- Realizacja Innowacji Pedagogicznej ”Books – my incredible friends”