Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Marzec 2021

Wydarzyło się w marcu...

W marcu Sroki bawiły się w odkrywców – wzbogacaliśmy wiadomości dotyczące przestrzeni kosmicznej. Posługiwaliśmy się nazwami planet Układu Słonecznego. Dzieci snuły różne hipotezy dotyczące możliwości istnienia życia na innych planetach rozwijając przy okazji swoją wyobraźnię, słownictwo i umiejętność prowadzenia konwersacji. Bawiliśmy się w astronomów tworząc swoje własne gwiezdne galaktyki.

Sroki poznały znaczenie pojęcia wynalazki, rozmawialiśmy dużo o ich znaczeniu dla sposobu życia człowieka. Analizowaliśmy, jaki ze znanych wynalazków dzieci uważają za najważniejszy i dlaczego? Porównywaliśmy wynalazki dawne z odkryciami nowoczesnej technologii. Zainspirowani filmem edukacyjnym o robotach jakże przydatnych w teraźniejszości tworzyliśmy własne wynalazki wykazując ogromny potencjał do samodzielnych działań twórczych, zaangażowanie i kreatywność.

Sroki w marcu skupiły się na kształceniu kompetencji w zakresie liczenia. Wykorzystywaliśmy niemal każdą sytuację i aktywność grupy do prowadzenia zabaw matematycznych. Dużym zainteresowaniem cieszyły się zajęcia związane z monografią liczb od 0-10. Dzieci poznawały obraz graficzny kolejnych cyfr, tworzyły zbiory, klasyfikowały, przeliczały elementy, porównywały liczebność zbiorów świetnie przy okazji bawiąc się, np. w sklep z lodami, gdzie wykorzystały kolorowe pompony. Umiejętności matematyczne przydały się w trakcie organizowanego w przedszkolu Dnia Matematyki, kiedy to wspólnie zaprojektowaliśmy i stworzyliśmy grę ścigankę  „Tropiciele wiosny”.

Tymczasem wiosna dawała nam sygnały, że niebawem zawita do nas. Obserwowaliśmy bardzo zmienną pogodę, co za specjalnie nas nie dziwiło, znamy bowiem przysłowie „W marcu , jak w garncu”.

Wczesna wiosna to dobry czas na hodowanie nowalijek – założyliśmy hodowlę roślin w naszym kąciku przyrody. Podlewaliśmy cebulki, fasolki, pietruszkę bacznie obserwując ich wzrost.

W marcu Sroki obchodziły zaplanowane w przedszkolu święta ekologiczne: Dzień Słońca, pożegnanie zimy z Marzanną  i powitanie nowej pory roku – wiosny, na którą czekaliśmy z niecierpliwością. Spacerowaliśmy z Marzanną po ogrodzie śpiewając piosenki o wiośnie, a słoneczko tego dnia pobłyskiwało swoimi promyczkami. W naszym ogrodzie zrobiło się miło i wiosennie. Tego dnia obchodziliśmy Dzień Kolorowej Skarpety na znak solidarności, wrażliwości i empatii dla osób
 z zespołem Downa. Rozmawialiśmy o niepełnosprawności – dzieci wykazały się niezwykłą dojrzałością znajomości tematu  i empatią. Bawiliśmy się z robotami ozobotami wyznaczając skarpetkowe trasy przy pomocy sekwencji barw - zajęcia w ramach programu Uczymy Dzieci Programować.

W marcu Sroki rozmawiały dużo o emocjach uczestnicząc w zabawach z naszym Małym Misiem Ptysiem. Wykorzystując czas na poobiedni odpoczynek czytaliśmy literaturę dla dzieci z naszego kącika książki. Nasz Mały Miś słuchał z nami.