Marzec 2021
Wydarzyło się w marcu...
W marcu Sroki bawiły się w odkrywców – wzbogacaliśmy wiadomości dotyczące przestrzeni kosmicznej. Posługiwaliśmy się nazwami planet Układu Słonecznego. Dzieci snuły różne hipotezy dotyczące możliwości istnienia życia na innych planetach rozwijając przy okazji swoją wyobraźnię, słownictwo i umiejętność prowadzenia konwersacji. Bawiliśmy się w astronomów tworząc swoje własne gwiezdne galaktyki.
Sroki poznały znaczenie pojęcia wynalazki, rozmawialiśmy dużo o ich znaczeniu dla sposobu życia człowieka. Analizowaliśmy, jaki ze znanych wynalazków dzieci uważają za najważniejszy i dlaczego? Porównywaliśmy wynalazki dawne z odkryciami nowoczesnej technologii. Zainspirowani filmem edukacyjnym o robotach jakże przydatnych w teraźniejszości tworzyliśmy własne wynalazki wykazując ogromny potencjał do samodzielnych działań twórczych, zaangażowanie i kreatywność.
Sroki w marcu skupiły się na kształceniu kompetencji w zakresie liczenia. Wykorzystywaliśmy niemal każdą sytuację i aktywność grupy do prowadzenia zabaw matematycznych. Dużym zainteresowaniem cieszyły się zajęcia związane z monografią liczb od 0-10. Dzieci poznawały obraz graficzny kolejnych cyfr, tworzyły zbiory, klasyfikowały, przeliczały elementy, porównywały liczebność zbiorów świetnie przy okazji bawiąc się, np. w sklep z lodami, gdzie wykorzystały kolorowe pompony. Umiejętności matematyczne przydały się w trakcie organizowanego w przedszkolu Dnia Matematyki, kiedy to wspólnie zaprojektowaliśmy i stworzyliśmy grę ścigankę „Tropiciele wiosny”.
Tymczasem wiosna dawała nam sygnały, że niebawem zawita do nas. Obserwowaliśmy bardzo zmienną pogodę, co za specjalnie nas nie dziwiło, znamy bowiem przysłowie „W marcu , jak w garncu”.
Wczesna wiosna to dobry czas na hodowanie nowalijek – założyliśmy hodowlę roślin w naszym kąciku przyrody. Podlewaliśmy cebulki, fasolki, pietruszkę bacznie obserwując ich wzrost.
W marcu Sroki obchodziły zaplanowane w przedszkolu święta ekologiczne: Dzień Słońca, pożegnanie zimy z Marzanną i powitanie nowej pory roku – wiosny, na którą czekaliśmy z niecierpliwością. Spacerowaliśmy z Marzanną po ogrodzie śpiewając piosenki o wiośnie, a słoneczko tego dnia pobłyskiwało swoimi promyczkami. W naszym ogrodzie zrobiło się miło i wiosennie. Tego dnia obchodziliśmy Dzień Kolorowej Skarpety na znak solidarności, wrażliwości i empatii dla osób
z zespołem Downa. Rozmawialiśmy o niepełnosprawności – dzieci wykazały się niezwykłą dojrzałością znajomości tematu i empatią. Bawiliśmy się z robotami ozobotami wyznaczając skarpetkowe trasy przy pomocy sekwencji barw - zajęcia w ramach programu Uczymy Dzieci Programować.
W marcu Sroki rozmawiały dużo o emocjach uczestnicząc w zabawach z naszym Małym Misiem Ptysiem. Wykorzystując czas na poobiedni odpoczynek czytaliśmy literaturę dla dzieci z naszego kącika książki. Nasz Mały Miś słuchał z nami.