Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Marzec 2025

Zamierzenia Dydaktyczno – Wychowawcze na marzec 2025 r. w gr. IV „Sójki”

TEMAT KOMPLEKSOWY: „Niezwykły świat zwierząt” (realizacja: 3.03 – 7.03.25r.)

  • poszerzanie wiedzy na temat dzikich zwierząt i środowiska ich życia;
  • uczestniczenie w tworzeniu dekoracji, wzbogacanie kącika przyrody;
  • czerpanie radości i satysfakcji z przebywania na lonie natury;
  • wyklaskiwanie rytmicznych fragmentów piosenek;
  • układanie rymów do podanych słów;
  • kończenie rysowania danego przedmiotu według podanego wzoru;
  • rozpoznawanie cyfr i liczby 10;
  • odkrywanie liter c,C;

 TEMAT KOMPLEKSOWY: „Wiosenne przebudzenia i powroty” (realizacja: 10.03 – 14.03.25 r.)

  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
  • określanie zmian zachodzących w życiu zwierząt wiosną;
  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych;
  • radzenie sobie z emocjami poprzez udział w zabawach , rozmowach, słuchaniu
  • układanie swojego imienia z liter bez wzoru;
  • rozróżnianie zbiorów – równolicznych i nierównolicznych;
  • określanie kierunków ruchu, stosowanie określeń: na prawo od, na lewo od;
  • odkrywanie litery z,Z;

 TEMAT KOMPLEKSOWY: „Marcowa pogoda” (realizacja: 17.03 – 21.03.25 r.)

  • poznanie cech charakterystycznych wiosennej pogody;
  • poznanie zwyczajów topienia Marzanny;
  • doskonalenie orientacji przestrzennej;
  • odwzorowywanie elementów (przerysowywanie, rysowanie według wzoru);
  • samodzielne używanie wybranych narzędzi, przyborów, wybieranie materiałów, organizowanie sobie stanowiska pracy i porządkowanie go po zakończonej pracy;
  • uczestniczenie w zabawach organizowanych w terenie;
  • pomaganie kolegom w sytuacjach wywołujących smutek;
  • odkrywanie litery u, U;

TEMAT KOMPLEKSOWY: „Zwierzęta naszych pól i lasów” (realizacja: 24.03 – 31.03.25 r.)

  • wzbogacanie wiadomości na temat życia i zwyczajów zwierząt mieszkających w lesie;
  • wyjaśnienie pojęć: ptaki, ssaki, owady;
  • aktywne uczestniczenie w zabawach na świeżym powietrzu;
  • wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw;
  • odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań;
  • odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego;
  • dbanie o higienę zmysłów, np. unikanie hałasu, krzyku;
  • odkrywanie liter ł, Ł;

Zagadnienia z języka angielskiego:

  1. Wild animals.

Vocabulary: a lion, an elephant, a giraffe, a monkey, a crocodile, a snake, a kangaroo, a bear

What is your favourite animal?

  1. How to travel?

Vocabulary: a car, a bus, a boat, a plane, a train, a rocket, an ambulance, a fire engine

  1. Day and night

Vocabulary: morning, afternoon, evening

LIBRARY: : Ben’s Tale:  “The selfish Crocodile” F. Charles, M. Terry

https://www.youtube.com/watch?v=GzrjwOQpAl0

https://www.youtube.com/watch?v=VNRNAloCb5Y

https://www.youtube.com/watch?v=OwRmivbNgQk

https://www.youtube.com/watch?v=eGXO4RF1TvM

https://www.youtube.com/watch?v=85iD8QA9X_M

Wydarzenia grupowe:

  • 3.03 godz. 9:30 Przedstawienie teatralne „Na wozie” Teatr „FalkoShow”
  • 12.03 – „W poszukiwaniu wiosny” – spacer do Lasku Lindego
  • 14.03 – Międzynarodowy Dzień Matematyki
  • 18.03 – Międzynarodowy Dzień Słońca
  • 19.03 – „Topienie Marzanny” – happening w MDKu
  • 21.03 – I Dzień Wiosny & Dzień Kolorowej Skarpety & Przedstawienie Teatru Nauczycieli „Zielony Kapturek”
  • Realizacja Ogólnopolskiego Projektu Czytelniczego „Guzik”
  • Realizacja Ogólnopolskiego Programu Edukacji Zdrowotnej pt. „Klub Mleczaka”
  • Realizacja Innowacji Pedagogicznej ”Books – my incredible friends”
  • Włączenie się w akcję charytatywną "Góra Grosza"