Marzec 2025
Zamierzenia Dydaktyczno – Wychowawcze na marzec 2025 r. w gr. IV „Sójki”
TEMAT KOMPLEKSOWY: „Niezwykły świat zwierząt” (realizacja: 3.03 – 7.03.25r.)
- poszerzanie wiedzy na temat dzikich zwierząt i środowiska ich życia;
- uczestniczenie w tworzeniu dekoracji, wzbogacanie kącika przyrody;
- czerpanie radości i satysfakcji z przebywania na lonie natury;
- wyklaskiwanie rytmicznych fragmentów piosenek;
- układanie rymów do podanych słów;
- kończenie rysowania danego przedmiotu według podanego wzoru;
- rozpoznawanie cyfr i liczby 10;
- odkrywanie liter c,C;
TEMAT KOMPLEKSOWY: „Wiosenne przebudzenia i powroty” (realizacja: 10.03 – 14.03.25 r.)
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
- określanie zmian zachodzących w życiu zwierząt wiosną;
- uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych;
- radzenie sobie z emocjami poprzez udział w zabawach , rozmowach, słuchaniu
- układanie swojego imienia z liter bez wzoru;
- rozróżnianie zbiorów – równolicznych i nierównolicznych;
- określanie kierunków ruchu, stosowanie określeń: na prawo od, na lewo od;
- odkrywanie litery z,Z;
TEMAT KOMPLEKSOWY: „Marcowa pogoda” (realizacja: 17.03 – 21.03.25 r.)
- poznanie cech charakterystycznych wiosennej pogody;
- poznanie zwyczajów topienia Marzanny;
- doskonalenie orientacji przestrzennej;
- odwzorowywanie elementów (przerysowywanie, rysowanie według wzoru);
- samodzielne używanie wybranych narzędzi, przyborów, wybieranie materiałów, organizowanie sobie stanowiska pracy i porządkowanie go po zakończonej pracy;
- uczestniczenie w zabawach organizowanych w terenie;
- pomaganie kolegom w sytuacjach wywołujących smutek;
- odkrywanie litery u, U;
TEMAT KOMPLEKSOWY: „Zwierzęta naszych pól i lasów” (realizacja: 24.03 – 31.03.25 r.)
- wzbogacanie wiadomości na temat życia i zwyczajów zwierząt mieszkających w lesie;
- wyjaśnienie pojęć: ptaki, ssaki, owady;
- aktywne uczestniczenie w zabawach na świeżym powietrzu;
- wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw;
- odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań;
- odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego;
- dbanie o higienę zmysłów, np. unikanie hałasu, krzyku;
- odkrywanie liter ł, Ł;
Zagadnienia z języka angielskiego:
- Wild animals.
Vocabulary: a lion, an elephant, a giraffe, a monkey, a crocodile, a snake, a kangaroo, a bear
What is your favourite animal?
- How to travel?
Vocabulary: a car, a bus, a boat, a plane, a train, a rocket, an ambulance, a fire engine
- Day and night
Vocabulary: morning, afternoon, evening
LIBRARY: : Ben’s Tale: “The selfish Crocodile” F. Charles, M. Terry
https://www.youtube.com/watch?v=GzrjwOQpAl0
https://www.youtube.com/watch?v=VNRNAloCb5Y
https://www.youtube.com/watch?v=OwRmivbNgQk
https://www.youtube.com/watch?v=eGXO4RF1TvM
https://www.youtube.com/watch?v=85iD8QA9X_M
Wydarzenia grupowe:
- 3.03 godz. 9:30 Przedstawienie teatralne „Na wozie” Teatr „FalkoShow”
- 12.03 – „W poszukiwaniu wiosny” – spacer do Lasku Lindego
- 14.03 – Międzynarodowy Dzień Matematyki
- 18.03 – Międzynarodowy Dzień Słońca
- 19.03 – „Topienie Marzanny” – happening w MDKu
- 21.03 – I Dzień Wiosny & Dzień Kolorowej Skarpety & Przedstawienie Teatru Nauczycieli „Zielony Kapturek”
- Realizacja Ogólnopolskiego Projektu Czytelniczego „Guzik”
- Realizacja Ogólnopolskiego Programu Edukacji Zdrowotnej pt. „Klub Mleczaka”
- Realizacja Innowacji Pedagogicznej ”Books – my incredible friends”
- Włączenie się w akcję charytatywną "Góra Grosza"