Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Październik 2025

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA PAŹDZIERNIK W GR. II „SROKI”

Temat kompleksowy: „Zwierzęta jesienią” realizacja 29.09 - 03.10.25

  • zapoznanie z mieszkańcami lasu, wprowadzenie i utrwalenie zasad odpowiedniego zachowania się w parku i w lesie, podkreślanie możliwości czerpania przyjemności z bliskości świata przyrody;
  • poszerzanie wiedzy o jeżu, kształtowanie umiejętności wypowiadania się, rozbudzanie zainteresowania światem zwierząt;
  • wdrażanie do układania pod względem wielkości, doskonalenie umiejętności przeliczania, umożliwianie sprawdzenia się w wykonywaniu złożonych zadań;
  • poszerzanie wiedzy przyrodniczej, rozwijanie wrażliwości w stosunku do świata roślin i zwierząt, uświadamianie sobie odczuć związanych z otaczającym światem przyrodniczym;
  • tworzenie muzyki, rozwijanie twórczej aktywności dziecka, budzenie poczucia satysfakcji z własnych wytworów pracy.

Temat kompleksowy: „Pogoda w kratkę” realizacja 06 – 10.10.25

  • kształtowanie umiejętności określania rodzaju emocji, zapoznanie z możliwościami radzenia sobie z uczuciem nudy, zachęcenie do dzielenia się swoimi odczuciami z innymi i uwrażliwianie na potrzeby rówieśników;
  • kształtowanie umiejętności tworzenia rymów, zapoznanie z trudami związanymi z przygotowywaniem posiłków, wzbogacanie wiedzy o zjawiskach atmosferycznych;
  • wzbogacanie wiedzy o zjawiskach atmosferycznych, zapoznanie z figurą geometryczną – kołem, doskonalenie umiejętności skupiania uwagi;
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania pogody, poznanie zjawiska powstawania deszczu, rozwijanie ciekawości poznawczej;
  • kształtowanie umiejętności plastycznych, utrwalenie wiedzy na temat różnych rodzajów zjawisk atmosferycznych, doskonalenie wyczucia rytmu.

Temat kompleksowy: „Zdrowie na talerzu”realizacja 13 - 17.10.25

  • zapoznanie z emocją smutku, doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji, ćwiczenie umiejętności wyrażania swoich potrzeb;
  • kształtowanie umiejętności sylabizowania, zapoznanie z nazwami polskich warzyw, uświadamianie znaczenia spożywania warzyw i owoców;
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i określania nazw warzyw, doskonalenie umiejętności przeliczania i kategoryzowania, utrwalanie zdrowych nawyków żywieniowych;
  • wzbogacanie wiedzy przyrodniczej, zapoznanie z warzywami rosnącymi w ogrodzie, doskonalenie umiejętności nawiązywania kontaktów z innymi dziećmi;
  • doskonalenie sprawności manualnych, wzbogacanie wiedzy o zdrowym żywieniu, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych.

Temat kompleksowy: „Bajkostwory i potwory” realizacja 20 – 24.10.25

  • zapoznanie z emocją strachu, kształtowanie umiejętności wyrażania i rozpoznawania emocji, wdrażanie do stosowania wybranych strategii radzenia sobie z emocjami;
  • kształtowanie sprawności językowej, utrwalenie znajomości nazw emocji, rozwijanie dziecięcej wyobraźni;
  • kształtowanie umiejętności przeliczania, zapoznanie ze znakami umownymi (symbole, kod), uwrażliwianie na konieczność przestrzegania ustalonych zasad zabawy;
  • kształtowanie umiejętności opisywania zwierząt, zapoznanie z postacią yeti, doskonalenie umiejętności krytycznego myślenia;
  • kształtowanie umiejętności prezentowania wymyślonej postaci, doskonalenie słuchu muzycznego, rozwijanie zmysłu estetycznego.

Temat kompleksowy: „Podróż po krainie emocji” realizacja 27 – 31.10.25

  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji (np. radość, smutek, złość, strach, zaskoczenie);
  • wdrażanie dzieci do rozumienia, że wszystkie emocje są naturalne i akceptowalne;
  • poszukiwanie sposobów i kształtowanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami (np. złością lub lękiem);
  • rozwijanie umiejętności społecznych, tj. współpraca i komunikacja z rówieśnikami oraz zapoznanie ze słowem empatia;
  • kształtowanie umiejętności wyrażania własnych uczuć w sposób akceptowalny społecznie oraz rozwiązywania konfliktów.

Wydarzenia grupowe:

  • 10.10 – Dzień Drzewa;
  • 13.10 – Warsztaty edukacyjne „Labolo”;
  • 16.10 – Dzień Chleba;
  • 24.10 – Przedstawienie teatralne „Trzy razy Królewna, Trzy razy Smok”;
  • 27.10 - Dzień Kundelka.

Realizowane programy, projekty i innowacje:

- „Tydzień Jubilata”:

  • pozytywne postrzeganie innych, wyszukiwanie pozytywnych cech rówieśnika;
  • stwarzanie sytuacji sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie.

- „Rodzicielskie czytanie”;

- innowacja pedagogiczna „Sprytne rączki mamy bo nimi chętnie działamy”;

- innowacja pedagogiczna „Co ja właściwie czuję? – Podróż z Misiem Piotrusiem”.

Zagadnienia z języka angielskiego:

Tematy:

  1. Autumn
  2. Weather
  3. Clothes part 1

Realizowany materiał:

Utrwalanie powitania i przedstawienia się

- Hello, My name is...

Songs:

- Hello songs, see you later

- Rain Rain Go Away!

- How's the weather?

- If you're happy and you know it

- Umbrella

- Clothes

- Put on your shoes

New words:

- słownictwo związane z jesienią – spadające, kolorowe liście, warzywa - dynia, ziemniaki, owoce - gruszka, jabłko, śliwka,

- przeliczanie listków – do 7 (w piosence)

- jacket, shoes, scarf - słownictwo związane z ubraniem

- green, yellow, red – zabawy z kolorową chustą animacyjną

- happy, sad, angry, scarry

- rainn, sunn, windy weather