Październik 2025
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA PAŹDZIERNIK W GR. II „SROKI”
Temat kompleksowy: „Zwierzęta jesienią” realizacja 29.09 - 03.10.25
- zapoznanie z mieszkańcami lasu, wprowadzenie i utrwalenie zasad odpowiedniego zachowania się w parku i w lesie, podkreślanie możliwości czerpania przyjemności z bliskości świata przyrody;
- poszerzanie wiedzy o jeżu, kształtowanie umiejętności wypowiadania się, rozbudzanie zainteresowania światem zwierząt;
- wdrażanie do układania pod względem wielkości, doskonalenie umiejętności przeliczania, umożliwianie sprawdzenia się w wykonywaniu złożonych zadań;
- poszerzanie wiedzy przyrodniczej, rozwijanie wrażliwości w stosunku do świata roślin i zwierząt, uświadamianie sobie odczuć związanych z otaczającym światem przyrodniczym;
- tworzenie muzyki, rozwijanie twórczej aktywności dziecka, budzenie poczucia satysfakcji z własnych wytworów pracy.
Temat kompleksowy: „Pogoda w kratkę” realizacja 06 – 10.10.25
- kształtowanie umiejętności określania rodzaju emocji, zapoznanie z możliwościami radzenia sobie z uczuciem nudy, zachęcenie do dzielenia się swoimi odczuciami z innymi i uwrażliwianie na potrzeby rówieśników;
- kształtowanie umiejętności tworzenia rymów, zapoznanie z trudami związanymi z przygotowywaniem posiłków, wzbogacanie wiedzy o zjawiskach atmosferycznych;
- wzbogacanie wiedzy o zjawiskach atmosferycznych, zapoznanie z figurą geometryczną – kołem, doskonalenie umiejętności skupiania uwagi;
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania pogody, poznanie zjawiska powstawania deszczu, rozwijanie ciekawości poznawczej;
- kształtowanie umiejętności plastycznych, utrwalenie wiedzy na temat różnych rodzajów zjawisk atmosferycznych, doskonalenie wyczucia rytmu.
Temat kompleksowy: „Zdrowie na talerzu”realizacja 13 - 17.10.25
- zapoznanie z emocją smutku, doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji, ćwiczenie umiejętności wyrażania swoich potrzeb;
- kształtowanie umiejętności sylabizowania, zapoznanie z nazwami polskich warzyw, uświadamianie znaczenia spożywania warzyw i owoców;
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania i określania nazw warzyw, doskonalenie umiejętności przeliczania i kategoryzowania, utrwalanie zdrowych nawyków żywieniowych;
- wzbogacanie wiedzy przyrodniczej, zapoznanie z warzywami rosnącymi w ogrodzie, doskonalenie umiejętności nawiązywania kontaktów z innymi dziećmi;
- doskonalenie sprawności manualnych, wzbogacanie wiedzy o zdrowym żywieniu, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych.
Temat kompleksowy: „Bajkostwory i potwory” realizacja 20 – 24.10.25
- zapoznanie z emocją strachu, kształtowanie umiejętności wyrażania i rozpoznawania emocji, wdrażanie do stosowania wybranych strategii radzenia sobie z emocjami;
- kształtowanie sprawności językowej, utrwalenie znajomości nazw emocji, rozwijanie dziecięcej wyobraźni;
- kształtowanie umiejętności przeliczania, zapoznanie ze znakami umownymi (symbole, kod), uwrażliwianie na konieczność przestrzegania ustalonych zasad zabawy;
- kształtowanie umiejętności opisywania zwierząt, zapoznanie z postacią yeti, doskonalenie umiejętności krytycznego myślenia;
- kształtowanie umiejętności prezentowania wymyślonej postaci, doskonalenie słuchu muzycznego, rozwijanie zmysłu estetycznego.
Temat kompleksowy: „Podróż po krainie emocji” realizacja 27 – 31.10.25
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji (np. radość, smutek, złość, strach, zaskoczenie);
- wdrażanie dzieci do rozumienia, że wszystkie emocje są naturalne i akceptowalne;
- poszukiwanie sposobów i kształtowanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami (np. złością lub lękiem);
- rozwijanie umiejętności społecznych, tj. współpraca i komunikacja z rówieśnikami oraz zapoznanie ze słowem empatia;
- kształtowanie umiejętności wyrażania własnych uczuć w sposób akceptowalny społecznie oraz rozwiązywania konfliktów.
Wydarzenia grupowe:
- 10.10 – Dzień Drzewa;
- 13.10 – Warsztaty edukacyjne „Labolo”;
- 16.10 – Dzień Chleba;
- 24.10 – Przedstawienie teatralne „Trzy razy Królewna, Trzy razy Smok”;
- 27.10 - Dzień Kundelka.
Realizowane programy, projekty i innowacje:
- „Tydzień Jubilata”:
- pozytywne postrzeganie innych, wyszukiwanie pozytywnych cech rówieśnika;
- stwarzanie sytuacji sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie.
- „Rodzicielskie czytanie”;
- innowacja pedagogiczna „Sprytne rączki mamy bo nimi chętnie działamy”;
- innowacja pedagogiczna „Co ja właściwie czuję? – Podróż z Misiem Piotrusiem”.
Zagadnienia z języka angielskiego:
Tematy:
- Autumn
- Weather
- Clothes part 1
Realizowany materiał:
Utrwalanie powitania i przedstawienia się
- Hello, My name is...
Songs:
- Hello songs, see you later
- Rain Rain Go Away!
- How's the weather?
- If you're happy and you know it
- Umbrella
- Clothes
- Put on your shoes
New words:
- słownictwo związane z jesienią – spadające, kolorowe liście, warzywa - dynia, ziemniaki, owoce - gruszka, jabłko, śliwka,
- przeliczanie listków – do 7 (w piosence)
- jacket, shoes, scarf - słownictwo związane z ubraniem
- green, yellow, red – zabawy z kolorową chustą animacyjną
- happy, sad, angry, scarry
- rainn, sunn, windy weather
