Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wrzesień 2025

ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE WRZESIEŃ 2025 GRUPA IV„SÓJKI”

 TEMAT KOMPLEKSOWY: Witamy po wakacjach! – realizacja  (01-06.09)

  • kształtowanie umiejętności akceptacji emocjonalności własnej i innych
  • rozwijanie twórczych zdolności językowych
  • kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów wg przynależności
  • nabywanie umiejętności prawidłowego argumentowania swoich wyborów
  • ćwiczenie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej w udzielaniu odpowiedzi
  • rozwijanie zainteresowania otaczającą przyrodą
  • inspirowanie do twórczej działalności plastyczno-konstrukcyjnej
  • pogłębianie poczucia jedności z grupą przedszkolną

TEMAT KOMPLEKSOWY: Moja grupa - realizacja (08 – 13.09)

  • ustalanie norm i zasad funkcjonowania grupy
  • rozwijanie umiejętności współpracy w zespole
  • tworzenie atmosfery przyjaźni i życzliwości
  • konstruowanie poprawnych gramatycznie wypowiedzi
  • wyrażanie szacunku do osób z najbliższego otoczenia
  • różnicowanie stron i klasyfikowanie
  • kształtowanie odporności emocjonalnej i zdolności do wysiłku intelektualnego
  • doskonalenie samodzielności w zakresie czynności samoobsługowych
  • wdrażanie do świadomego dbania o swoją czystość

TEMAT KOMPLEKSOWY: Nasze pasje, nasze bziki - realizacja (15 – 19.09)

  • kształtowanie postawy akceptującej emocje innych osób
  • stwarzanie naturalnej potrzeby wyrażania uczuć
  • doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy wyrazowej
  • budowanie poczucia odwagi w wypowiadaniu się
  • nabywanie umiejętności tworzenia kolekcji, poszerzanie doświadczeń dzieci
  • aktywizowanie dzieci poprzez analizowanie treści i rozwiązywanie zagadek
  • pogłębianie empatycznych zachowań w stosunku do zwierząt
  • rozwijanie zdolności twórczych dziecka w różnych formach wyrazu
  • zdobywanie nowych doświadczeń, kształtowanie pewności w podejmowaniu decyzji

TEMAT KOMPLEKSOWY: Jesień w naszej okolicy  – realizacja (22 – 30.09)

  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią
  • kształcenie umiejętności regulacji emocji
  •  uświadamianie oddziaływania piękna jesiennej przyrody na samopoczucie
  • wprowadzenie litery o, O, określanie głoski „o” jako samogłoski
  • wspomaganie rozwoju mowy oraz umiejętności komunikacyjnych
  •  rozwijanie zainteresowania czytaniem
  • przygotowanie do bezpiecznego i samodzielnego poruszania się po drodze
  • dostrzeganie zagrożeń wynikających z nieumiejętności odczytywania znaków
  • rozumienie konieczności zapamiętania zasad obowiązujących na drodze
  • poszerzanie doświadczeń sensorycznych związanych z bogactwem jesiennej przyrody
  • kształcenie wrażliwości na piękno przyrody jesienią, wzbogacanie kultury uczuć
  • rozwijanie kompetencji matematycznych, przeliczanie w dostępnym zakresie

JĘZYK ANGIELSKI

Tematy:

  1. Kindergarden – my second home
  2. Colours and shapes – I know that!
  3. My body
  4. Hello My Teddy Bear!

Realizowany materiał:

Songs:

- Hello songs, bye bye song- przypomnienie stałych piosenek: powitalnej i na pożegnanie

- I See Something Blue/I See Something Pink (Super Simple Songs)

- I love my toys

- If you happy

- The shapes

- What's your name?

- Lava song

New words:

- car, teddy bear, doll, blocks, ball

- kindergarden / playground

- head, face, ears, nose, eyes itd.

- My name is ……

- przypomnienie kolorów – red, blue, green, yellow, pink, black, brown, purple, orange (dark / light)

- circle, triangle, square, rectangle

- przeliczanie do 10

- sit down/ stand up, thank you, please, come to me

- przypomnienie piosenki: Hello and bye bye song

 Zabawy z Mystery box – zabawy sensoryczne (zagadki)

Zabawy z chustą KLANZY i piłką

Tworzenie wspólnego plakatu

Wspólne celebrowanie Teddy Bear’s day

Tworzenie sygnalizatora zajęć z angielskiego

WYDARZENIA W GRUPIE:

12.09 - Przedstawienie Teatru Koliberek „Puchatkowe opowieści Misia”

15.09 – Międzynarodowy Dzień Kropki

19.09  - Piknik „ Dzień Przedszkolaka w ogrodzie”

23.09  - Powitanie Jesieni

24.09 – Dzień Grzyba

25.09 – Wycieczka autokarowa do Teatru Wam „Bajki Natalki”

29.09 - Dzień Głośnego Czytania