Wrzesień 2025
ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE WRZESIEŃ 2025 GRUPA IV„SÓJKI”
TEMAT KOMPLEKSOWY: Witamy po wakacjach! – realizacja (01-06.09)
- kształtowanie umiejętności akceptacji emocjonalności własnej i innych
- rozwijanie twórczych zdolności językowych
- kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów wg przynależności
- nabywanie umiejętności prawidłowego argumentowania swoich wyborów
- ćwiczenie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej w udzielaniu odpowiedzi
- rozwijanie zainteresowania otaczającą przyrodą
- inspirowanie do twórczej działalności plastyczno-konstrukcyjnej
- pogłębianie poczucia jedności z grupą przedszkolną
TEMAT KOMPLEKSOWY: Moja grupa - realizacja (08 – 13.09)
- ustalanie norm i zasad funkcjonowania grupy
- rozwijanie umiejętności współpracy w zespole
- tworzenie atmosfery przyjaźni i życzliwości
- konstruowanie poprawnych gramatycznie wypowiedzi
- wyrażanie szacunku do osób z najbliższego otoczenia
- różnicowanie stron i klasyfikowanie
- kształtowanie odporności emocjonalnej i zdolności do wysiłku intelektualnego
- doskonalenie samodzielności w zakresie czynności samoobsługowych
- wdrażanie do świadomego dbania o swoją czystość
TEMAT KOMPLEKSOWY: Nasze pasje, nasze bziki - realizacja (15 – 19.09)
- kształtowanie postawy akceptującej emocje innych osób
- stwarzanie naturalnej potrzeby wyrażania uczuć
- doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy wyrazowej
- budowanie poczucia odwagi w wypowiadaniu się
- nabywanie umiejętności tworzenia kolekcji, poszerzanie doświadczeń dzieci
- aktywizowanie dzieci poprzez analizowanie treści i rozwiązywanie zagadek
- pogłębianie empatycznych zachowań w stosunku do zwierząt
- rozwijanie zdolności twórczych dziecka w różnych formach wyrazu
- zdobywanie nowych doświadczeń, kształtowanie pewności w podejmowaniu decyzji
TEMAT KOMPLEKSOWY: Jesień w naszej okolicy – realizacja (22 – 30.09)
- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią
- kształcenie umiejętności regulacji emocji
- uświadamianie oddziaływania piękna jesiennej przyrody na samopoczucie
- wprowadzenie litery o, O, określanie głoski „o” jako samogłoski
- wspomaganie rozwoju mowy oraz umiejętności komunikacyjnych
- rozwijanie zainteresowania czytaniem
- przygotowanie do bezpiecznego i samodzielnego poruszania się po drodze
- dostrzeganie zagrożeń wynikających z nieumiejętności odczytywania znaków
- rozumienie konieczności zapamiętania zasad obowiązujących na drodze
- poszerzanie doświadczeń sensorycznych związanych z bogactwem jesiennej przyrody
- kształcenie wrażliwości na piękno przyrody jesienią, wzbogacanie kultury uczuć
- rozwijanie kompetencji matematycznych, przeliczanie w dostępnym zakresie
JĘZYK ANGIELSKI
Tematy:
- Kindergarden – my second home
- Colours and shapes – I know that!
- My body
- Hello My Teddy Bear!
Realizowany materiał:
Songs:
- Hello songs, bye bye song- przypomnienie stałych piosenek: powitalnej i na pożegnanie
- I See Something Blue/I See Something Pink (Super Simple Songs)
- I love my toys
- If you happy
- The shapes
- What's your name?
- Lava song
New words:
- car, teddy bear, doll, blocks, ball
- kindergarden / playground
- head, face, ears, nose, eyes itd.
- My name is ……
- przypomnienie kolorów – red, blue, green, yellow, pink, black, brown, purple, orange (dark / light)
- circle, triangle, square, rectangle
- przeliczanie do 10
- sit down/ stand up, thank you, please, come to me
- przypomnienie piosenki: Hello and bye bye song
Zabawy z Mystery box – zabawy sensoryczne (zagadki)
Zabawy z chustą KLANZY i piłką
Tworzenie wspólnego plakatu
Wspólne celebrowanie Teddy Bear’s day
Tworzenie sygnalizatora zajęć z angielskiego
WYDARZENIA W GRUPIE:
12.09 - Przedstawienie Teatru Koliberek „Puchatkowe opowieści Misia”
15.09 – Międzynarodowy Dzień Kropki
19.09 - Piknik „ Dzień Przedszkolaka w ogrodzie”
23.09 - Powitanie Jesieni
24.09 – Dzień Grzyba
25.09 – Wycieczka autokarowa do Teatru Wam „Bajki Natalki”
29.09 - Dzień Głośnego Czytania