Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Kwiecień 2024

Zamierzenia Dydaktyczno – Wychowawcze na kwiecień 2024 r. w gr. III „Dzięcioły”

 TEMAT KOMPLEKSOWY: ” Mamy różne charaktery” (realizacja: 2.04– 5.04.24)

  • odkrywanie litery ł, Ł;
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy;
  • dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich;
  • tworzenie wyrazów z poznanych liter i ich odczytywanie;
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, akwarelami z użyciem palców lub pędzli, na różnym podłożu; wycinanie, wydzieranie
    z różnego materiału, obrysowywanie szablonów, lepienie z gliny, plasteliny, masy solnej i papierowej, modeliny, naklejanie, ugniatanie itd.;
  • odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego;
  • nabywanie wrażliwości dotykowej (poprzez kontakt z różnym materiałem przeznaczonym do działalności plastyczno-konstrukcyjnej, np. sznurkiem, watą, folią aluminiową, papierem ściernym, styropianem).

TEMAT KOMPLEKSOWY: ” Wiosna na wsi ” (realizacja: 8.04.– 12.04.24)

  • odkrywanie litery f, F;
  • poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt;
  • poznawanie zwierząt – dorosłych i młodych – hodowanych na wsi;
  • nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania;
  • wyjaśnianie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi;
  • nazywanie dorosłych i młodych zwierząt;
  • aktywne uczestniczenie w zabawach na świeżym powietrzu;
  • wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw.

TEMAT KOMPLEKSOWY: ” Dbamy o przyrodę ” (realizacja: 15.04. – 22.04.24)

  • odkrywanie litery ż, Ż;
  • dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich;
  • klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej cechy;
  • oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu;
  • obserwowanie, w sposób bezpośredni lub pośredni, zmian zachodzących w przyrodzie w wybranych środowiskach (np. w lesie, na łące);
  • poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności ludzi;
  • wyjaśnianie określeń: kwiaty chronione, zwierzęta chronione.

 TEMAT KOMPLEKSOWY: ” Polska – moja ojczyzna” (realizacja: 23.04– 2.05.24)

  • odkrywanie litery h, H;
  • szanowanie wytworów pracy innych oraz ich własności;
  • nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych instytucji, zabytków;
  • poznanie zasad organizacji życia społecznego w swojej miejscowości, swoim regionie;
  • stosowanie zwrotów: Jestem Polakiem. Mieszkam w Polsce. Mówię po polsku;
  • poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejsc;
  • oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań; odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwracania uwagi na piękno naszego kraju;
  • wypowiadanie się złożonymi zdaniami, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi.

Zajęcia z języka angielskiego:

  1. Jobs

Vocabulary: a teacher, a policeman, a doctor, a fireman, a postman,  a pilot,

What do you want to be?      What you gonna be?    I’m gonna be a…

  1. The animals on the farm

Vocabulary: a cow, a horse, a pig, a chicken, a rooster, a duck, a sheep, a goat,

  1. The animals in the meadow

Vocabulary: ant, worm, ladybird, grasshopper, butterfly

LIBRARY:  Ben’s Tale: “The great goat chase” T. Bonning

https://www.youtube.com/watch?v=ckKQclquAXU

https://www.youtube.com/watch?v=YVgv1EFJZHc

https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg

Wydarzenia grupowe:

  • 2.04 Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
  • 8.04 – warsztaty grupowe „Bezpieczni nad wodą z Misiem Kazkiem”
  • 12.04 – wycieczka do Teatru Capitol na przedstawienie „Projekt Tuwim”
  • 22.04 – Dzień Ziemi
  • 23.04 – Światowy Dzień Książki
  • 26.04 – przedstawienie „Złota rybka” Teatru Falcoshow
  • Realizacja Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Angielski jest Fun-tastyczny” - Zadanie 9 „Legenda” – poznanie znanej osoby zamieszkującej kraje anglosaskie
  • Realizacja Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Europa i ja” - Zadanie 10 „Sławni Europejczycy”
  • Realizacja Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego Baby Point - Moduł „Wiosna”
  • Realizacja programu „Mamo, tato, wolę wodę”
  • Realizacja projektu WIE "Podróż po Europie w Przedszkolu nr 97 "Leśna Polanka" - zwiększenie zainteresowania dzieci krajami Unii Europejskiej - otwarcie się na inne kultury i społeczności"