Kwiecień 2024
Zamierzenia Dydaktyczno – Wychowawcze na kwiecień 2024 r. w gr. III „Dzięcioły”
TEMAT KOMPLEKSOWY: ” Mamy różne charaktery” (realizacja: 2.04– 5.04.24)
- odkrywanie litery ł, Ł;
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy;
- dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich;
- tworzenie wyrazów z poznanych liter i ich odczytywanie;
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, akwarelami z użyciem palców lub pędzli, na różnym podłożu; wycinanie, wydzieranie
z różnego materiału, obrysowywanie szablonów, lepienie z gliny, plasteliny, masy solnej i papierowej, modeliny, naklejanie, ugniatanie itd.; - odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego;
- nabywanie wrażliwości dotykowej (poprzez kontakt z różnym materiałem przeznaczonym do działalności plastyczno-konstrukcyjnej, np. sznurkiem, watą, folią aluminiową, papierem ściernym, styropianem).
TEMAT KOMPLEKSOWY: ” Wiosna na wsi ” (realizacja: 8.04.– 12.04.24)
- odkrywanie litery f, F;
- poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt;
- poznawanie zwierząt – dorosłych i młodych – hodowanych na wsi;
- nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania;
- wyjaśnianie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi;
- nazywanie dorosłych i młodych zwierząt;
- aktywne uczestniczenie w zabawach na świeżym powietrzu;
- wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw.
TEMAT KOMPLEKSOWY: ” Dbamy o przyrodę ” (realizacja: 15.04. – 22.04.24)
- odkrywanie litery ż, Ż;
- dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich;
- klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej cechy;
- oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu;
- obserwowanie, w sposób bezpośredni lub pośredni, zmian zachodzących w przyrodzie w wybranych środowiskach (np. w lesie, na łące);
- poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności ludzi;
- wyjaśnianie określeń: kwiaty chronione, zwierzęta chronione.
TEMAT KOMPLEKSOWY: ” Polska – moja ojczyzna” (realizacja: 23.04– 2.05.24)
- odkrywanie litery h, H;
- szanowanie wytworów pracy innych oraz ich własności;
- nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych instytucji, zabytków;
- poznanie zasad organizacji życia społecznego w swojej miejscowości, swoim regionie;
- stosowanie zwrotów: Jestem Polakiem. Mieszkam w Polsce. Mówię po polsku;
- poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejsc;
- oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań; odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwracania uwagi na piękno naszego kraju;
- wypowiadanie się złożonymi zdaniami, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi.
Zajęcia z języka angielskiego:
- Jobs
Vocabulary: a teacher, a policeman, a doctor, a fireman, a postman, a pilot,
What do you want to be? What you gonna be? I’m gonna be a…
- The animals on the farm
Vocabulary: a cow, a horse, a pig, a chicken, a rooster, a duck, a sheep, a goat,
- The animals in the meadow
Vocabulary: ant, worm, ladybird, grasshopper, butterfly
LIBRARY: Ben’s Tale: “The great goat chase” T. Bonning
https://www.youtube.com/watch?v=ckKQclquAXU
https://www.youtube.com/watch?v=YVgv1EFJZHc
https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg
Wydarzenia grupowe:
- 2.04 Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
- 8.04 – warsztaty grupowe „Bezpieczni nad wodą z Misiem Kazkiem”
- 12.04 – wycieczka do Teatru Capitol na przedstawienie „Projekt Tuwim”
- 22.04 – Dzień Ziemi
- 23.04 – Światowy Dzień Książki
- 26.04 – przedstawienie „Złota rybka” Teatru Falcoshow
- Realizacja Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Angielski jest Fun-tastyczny” - Zadanie 9 „Legenda” – poznanie znanej osoby zamieszkującej kraje anglosaskie
- Realizacja Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Europa i ja” - Zadanie 10 „Sławni Europejczycy”
- Realizacja Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego Baby Point - Moduł „Wiosna”
- Realizacja programu „Mamo, tato, wolę wodę”
- Realizacja projektu WIE "Podróż po Europie w Przedszkolu nr 97 "Leśna Polanka" - zwiększenie zainteresowania dzieci krajami Unii Europejskiej - otwarcie się na inne kultury i społeczności"