Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Kwiecień 2024

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na kwiecień w grupie IV „SÓJKI”

Temat kompleksowy: Mamy różne charaktery  realizacja 2-5.04

  • rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji,
  • rozwijanie mowy,
  • wprowadzenie pojęć: dłuższy, krótszy,
  • rozwijanie umiejętności porównywania długości,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • wyrabianie zdolności wyrażania emocji podczas zabawy,
  • rozwijanie umiejętności współdziałania w zabawie,
  • rozwijanie umiejętności odróżniania pozytywnych zachowań od negatywnych,
  • kształtowanie postaw prospołecznych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • dbanie o porządek na stanowisku pracy,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania.

Temat kompleksowy: O czym marzą zwierzęta? realizacja 8-12.04

  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • zapoznanie z różnymi rodzajami wag,
  • rozwijanie umiejętności szacowania wagi,
  • rozwijanie swobody ruchów podczas zabawy z piosenką,
  • wyzwalanie chęci udziału we wspólnych zabawach,
  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie myślenia logicznego,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie wiedzy przyrodniczej,
  • rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
  • rozwijanie kreatywności.

Temat kompleksowy: Dbamy o przyrodę realizacja 15-19.04

  • rozwijanie opiekuńczego stosunku względem planety,
  • przypomnienie zasad segregowania śmieci,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania,
  • dbanie o dokładność wykonywania ćwiczeń,
  • zachęcanie do dbania o planetę Ziemię,
  • stymulowanie do poznawania i odkrywania świata,
  • rozwijanie umiejętności kodowania,
  • rozwijanie umiejętności współpracy.

Temat kompleksowy: Polska – moja ojczyzna realizacja 22-30.04

  • wzbogacanie wiadomości na temat miejscowości i regionu, w których mieszkają dzieci,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozwijanie umiejętności mierzenia objętości płynów,
  • rozwijanie zainteresowań badawczych,
  • rozwijanie swobody ruchów podczas zabawy,
  • wyzwalanie radości, chęci udziału we wspólnych zabawach,
  • rozwijanie myślenia logicznego,
  • zapoznanie z wyglądem polskich symboli narodowych,
  • rozwijanie zainteresowań dzieci Europą.

Zajęcia z języka angielskiego:

  1. Jobs

Vocabulary: a teacher, a policeman, a doctor, a fireman, a postman,  a pilot,

What do you want to be?      What you gonna be?    I’m gonna be a…

  1. The animals on the farm

Vocabulary: a cow, a horse, a pig, a chicken, a rooster, a duck, a sheep, a goat,

  1. The animals in the meadow

Vocabulary: ant, worm, ladybird, grasshopper, butterfly

LIBRARY:  Ben’s Tale: “The great goat chase” T. Bonning

https://www.youtube.com/watch?v=ckKQclquAXU

https://www.youtube.com/watch?v=YVgv1EFJZHc

https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg

Wydarzenia grupowe:

2.04 (wtorek)-Światowy Dzień Świadomości Autyzmu 

5.04 (piątek) -Dzień Leśnika 

12.04 (piątek)– wycieczka autokarem do teatru Guliwer „Projekt Tuwim” i  Dzień Czekolady 

22.04 (poniedziałek)- Dzień Ziemi 

23.04 (wtorek)- Światowy Dzień Książki

26.04 (piątek)- przedstawienie teatralne „Złota rybka” Falkoshow

Realizacja Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Europa i ja”:

Zadanie 8: Europejskie zabawy

Zananie 9: Liczby

Realizacja Ogólnopolskiej Kampanii „Cała Polska Czyta Dzieciom

Realizacja programu Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej „Więcej wiem Mniej choruję:

Scenariusz 3: Jak działa szczepionka?

Scenariusz 4: Stop chorobom zakaźnym!

Realizacja programu Powiatowej Stacji Sanitarno-EpidemiologicznejSkąd się biorą produkty ekologiczne”:

Czym jest rolnictwo ekologiczne  i skąd się biorą produkty ekologiczne  obejrzenie filmu animowanego i realizacja scenariusza.