Kwiecień 2024
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na kwiecień w grupie IV „SÓJKI”
Temat kompleksowy: Mamy różne charaktery realizacja 2-5.04
- rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji,
- rozwijanie mowy,
- wprowadzenie pojęć: dłuższy, krótszy,
- rozwijanie umiejętności porównywania długości,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- wyrabianie zdolności wyrażania emocji podczas zabawy,
- rozwijanie umiejętności współdziałania w zabawie,
- rozwijanie umiejętności odróżniania pozytywnych zachowań od negatywnych,
- kształtowanie postaw prospołecznych,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- dbanie o porządek na stanowisku pracy,
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania.
Temat kompleksowy: O czym marzą zwierzęta? realizacja 8-12.04
- rozwijanie percepcji słuchowej,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
- zapoznanie z różnymi rodzajami wag,
- rozwijanie umiejętności szacowania wagi,
- rozwijanie swobody ruchów podczas zabawy z piosenką,
- wyzwalanie chęci udziału we wspólnych zabawach,
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie myślenia logicznego,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie wiedzy przyrodniczej,
- rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
- rozwijanie kreatywności.
Temat kompleksowy: Dbamy o przyrodę realizacja 15-19.04
- rozwijanie opiekuńczego stosunku względem planety,
- przypomnienie zasad segregowania śmieci,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania,
- dbanie o dokładność wykonywania ćwiczeń,
- zachęcanie do dbania o planetę Ziemię,
- stymulowanie do poznawania i odkrywania świata,
- rozwijanie umiejętności kodowania,
- rozwijanie umiejętności współpracy.
Temat kompleksowy: Polska – moja ojczyzna realizacja 22-30.04
- wzbogacanie wiadomości na temat miejscowości i regionu, w których mieszkają dzieci,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozwijanie umiejętności mierzenia objętości płynów,
- rozwijanie zainteresowań badawczych,
- rozwijanie swobody ruchów podczas zabawy,
- wyzwalanie radości, chęci udziału we wspólnych zabawach,
- rozwijanie myślenia logicznego,
- zapoznanie z wyglądem polskich symboli narodowych,
- rozwijanie zainteresowań dzieci Europą.
Zajęcia z języka angielskiego:
- Jobs
Vocabulary: a teacher, a policeman, a doctor, a fireman, a postman, a pilot,
What do you want to be? What you gonna be? I’m gonna be a…
- The animals on the farm
Vocabulary: a cow, a horse, a pig, a chicken, a rooster, a duck, a sheep, a goat,
- The animals in the meadow
Vocabulary: ant, worm, ladybird, grasshopper, butterfly
LIBRARY: Ben’s Tale: “The great goat chase” T. Bonning
https://www.youtube.com/watch?v=ckKQclquAXU
https://www.youtube.com/watch?v=YVgv1EFJZHc
https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg
Wydarzenia grupowe:
2.04 (wtorek)-Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
5.04 (piątek) -Dzień Leśnika
12.04 (piątek)– wycieczka autokarem do teatru Guliwer „Projekt Tuwim” i Dzień Czekolady
22.04 (poniedziałek)- Dzień Ziemi
23.04 (wtorek)- Światowy Dzień Książki
26.04 (piątek)- przedstawienie teatralne „Złota rybka” Falkoshow
Realizacja Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Europa i ja”:
Zadanie 8: Europejskie zabawy
Zananie 9: Liczby
Realizacja Ogólnopolskiej Kampanii „Cała Polska Czyta Dzieciom”
Realizacja programu Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej „Więcej wiem Mniej choruję”:
Scenariusz 3: Jak działa szczepionka?
Scenariusz 4: Stop chorobom zakaźnym!
Realizacja programu Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej „Skąd się biorą produkty ekologiczne”:
Czym jest rolnictwo ekologiczne i skąd się biorą produkty ekologiczne – obejrzenie filmu animowanego i realizacja scenariusza.