Kwiecień 2024
ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE KWIECIEŃ 2024 GRUPA I „WRÓBELKI”
TEMAT KOMPLEKSOWY: Mamy różne charaktery – realizacja: (2 – 5.04)
- Rozwijanie umiejętności rozumienia własnych uczuć
- Zapoznanie ze sposobami radzenia sobie ze smutkiem, strachem
- Kształtowanie postaw prospołecznych, wdrażanie do empatii
- Kształtowanie umiejętności wyrażania emocji przez malowanie
- Rozpoznawanie nastrojów utworów muzycznych
- Kształtowanie umiejętności wyrażania emocji przez ruch i muzykę
- Wzmacnianie więzi emocjonalnej oraz miłej i serdecznej atmosfery w grupie
TEMAT KOMPLEKSOWY: Wiosna na wsi – realizacja: (8 – 12.04)
- Zachęcanie do obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie w okresie wiosny.
- Poznawanie wybranych zwierząt hodowanych na wsi (dorosłych i młodych)
- Porównywanie wyglądu zwierząt dorosłych i ich potomstwa, nazywanie zwierząt
- Uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
- Rozwijanie aktywności matematycznej poprzez liczenie w dostępnym zakresie
- Wdrażanie dzieci do odpowiedzialnej, zgodnej pracy w zespołach i całej grupie
TEMAT KOMPLEKSOWY: Dbamy o przyrodę – realizacja: (15 -19.04)
- Nauka obserwacji przyrody bez ingerowania w naturalne środowisko
- Kształtowanie prawidłowej postawy wobec przyrody
- Wzbogacanie wiedzy o sposobach ochrony przyrody
- Aktywizowanie dzieci do udziału w przedsięwzięciach o charakterze ekologicznym
- Kształcenie kompetencji w zakresie liczenia, porównywania liczebności zbiorów
- Rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi poprawnej gramatycznie
TEMAT KOMPLEKSOWY: Polska – moja ojczyzna – realizacja: (22 - 30.04)
- Poznanie symboli narodowych: flaga, godło, hymn narodowy
- Kształtowanie polskiej tożsamości narodowej
- Poznawanie ważniejszych obiektów stolicy Polski
- Dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach
- Obcowanie z kulturą innych narodów poprzez zabawę, muzykę, taniec
- Rozbudzenie dziecięcej ciekawości poznawania świata
- Rozwijanie zainteresowania Europą - zabytki Francji
JĘZYK ANGIELSKI:
1. Jobs
Vocabulary: a teacher, a policeman, a doctor, a fireman, a postman, a pilot,
What do you want to be? What you gonna be? I’m gonna be a…
2.The animals on the farm
Vocabulary: a cow, a horse, a pig, a chicken, a rooster, a duck, a sheep, a goat,
3. The animals in the meadow
Vocabulary: ant, worm, ladybird, grasshopper, butterfly
LIBRARY: Ben’s Tale: “The great goat chase” T. Bonning
https://www.youtube.com/watch?v=ckKQclquAXU
https://www.youtube.com/watch?v=YVgv1EFJZHc
https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg
WYDARZENIA W GRUPIE:
- 2.04 Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
- 8.04 warsztaty grupowe „Bezpieczni nad wodą z Misiem Kazkiem”
- 12.04 wycieczka do Teatru Capitol na przedstawienie „Projekt Tuwim”
- 22.04 Dzień Ziemi
- 23.04 Światowy Dzień Książki
- 26.04 przedstawienie „Złota rybka” Teatru Fakcoshow
- Realizacja Ogólnopolskiej Kampanii „Cała Polska Czyta Dzieciom”
- Realizacja Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Europa i ja”
- Realizacja Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Z Kicią Kocią maluchy zmieniają się w zuchy”