Luty 2025
ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE LUTY 2025 GRUPA II „SROKI”
TEMAT KOMPLEKSOWY: „Baśnie, bajki i bajeczki” - realizacja: ( 03 - 07.02.25 )
- Rozbudzanie zainteresowań literaturą; poznawanie baśni i bajek;
- Rozpoznawanie bohaterów znanych baśni.
- Nabywanie umiejętności rozróżniania informacji prawdziwych od nieprawdziwych.
- Zapoznanie z procesem powstawania książek; przybliżenie pojęcia „Wydawnictwo”.
- Przypomnienie zasady prawidłowego korzystania z książek.
- Rozwijanie kreatywności, wyobraźni podczas tworzenia własnych baśni.
- Uczestniczenie w improwizacjach muzycznych z użyciem instrumentów perkusyjnych.
- Zapoznanie z literą „g, G” wielką i małą, drukowaną i pisaną. Rozwijanie słuchu fonematycznego, budzenie zainteresowania literami.
- Rozwijanie kompetencji matematycznych; ustalanie równoliczności zbiorów. Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 8. Poznawanie liczebników porządkowych.
- Doskonalenie koncentracji uwagi, logicznego myślenia oraz ekspresji ruchowej podczas zabaw pantomimicznych i rozwiązywania zagadek ruchowych.
TEMAT KOMPLEKSOWY: „Zabawy i sporty zimowe”- realizacja: (11– 14.02.25)
- Zapoznanie z zimowymi dyscyplinami sportowymi.
- Poznanie kodeksu bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie. Przybliżenie dzieciom pojęcia: „Zimowa Olimpiada Sportowa”.
- Rozwijanie sprawności fizycznej poprzez udział w zabawach sportowych w ogrodzie przedszkolnym.
- Zapoznanie z literą „W, w” wielką i małą, drukowana i pisaną. Analiza i synteza wyrazów na poziomie głoski i sylaby. Rozpoznawanie poznanych liter w napisach, tytułach książek itp.
- Doskonalenie umiejętności matematycznych – przeliczanie w zakresie 1-8; rozróżnianie prawidłowego liczenia od błędnego.
- Utrwalanie liczebników porządkowych podczas zabaw oraz w sytuacjach dnia codziennego.
- Rozwijanie zainteresowań badawczych – badanie właściwości lodu i śniegu; opisywanie zaobserwowanych zjawisk.
- Udział w zabawach z kodowaniem – rozwiązywanie zagadek o sportach zimowych.
TEMAT KOMPLEKSOWY: „Tajemnice Kosmosu” - realizacja: (17 - 21. 02.25)
- Rozwijanie zainteresowań Kosmosem oraz pojazdami kosmicznymi.
- Zapoznanie z planetami Układu Słonecznego, wydarzeniami oraz osobami związanymi z odkrywaniem Kosmosu.
- Wyposażenie biblioteczki grupowej w książki i albumy o Kosmosie i planetach.
- Rozwijanie koncentracji uwagi, koordynacji słuchowo – ruchowej oraz sprawności manualnej poprzez różnorodne zabawy ruchowe i ćwiczenia grafomotoryczne.
- Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 9; doskonalenie umiejętności liczenia elementów zbiorów.
- Udział dzieci w zabawach integracyjnych; nauka pracy w parach; nauka kodowania; rozwijanie funkcji poznawczych.
- Utrwalanie znajomości figur geometrycznych; rozwijanie wyobraźni podczas projektowania rakiety kosmicznej oraz postaci Ufoludków z wykorzystaniem klocków Dienesa.
TEMAT KOMPLEKSOWY: „W dziecięcym laboratorium” – realizacja: (24 – 28.02.25)
- Poszerzenie wiedzy dzieci na temat pracy naukowca. Zachęcanie do uczestnictwa w zabawach badawczych i do samodzielnego eksperymentowania.
- Rozwijanie dziecięcej ciekawości, umiejętności prowadzenia obserwacji, kreatywności, samodzielnego wyciągania wniosków podczas eksperymentowania z kolorami.
- Poznawanie właściwości magnesu. Obserwowanie zjawiska przyciągania i odpychania się magnesów.
- Wprowadzenie Kodeksu Małego Naukowca zawierającego zasady przeprowadzania eksperymentów w sposób bezpieczny.
- Zdobywanie informacji na temat wulkanów. Tworzenie wulkanu z masy solnej. Doskonalenie sprawności manualnej.
- Ćwiczenia koordynacji słuchowo – ruchowej poprzez zabawy z elementami metody B. Strauss.
WYDARZENIA W GRUPIE:
- 14.02 - Happening Walentynkowy” – muzyczna impreza przedszkolna
- 17.02 - godz. 9:30 Przedstawienie teatralne "Złote jajko” Teatr „Igraszka”
- 17.02 – Światowy Dzień Kota
- 26.02 – Dzień Dinozaura
- Realizacja Ogólnopolskiego Projektu Czytelniczego „Guzik”
- Realizacja Ogólnopolskiego Programu Edukacji Zdrowotnej „Klub Mleczaka”
- Realizacja Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „W zdrowym ciele zdrowy duch, wie to każdy mały zuch” – II edycji
JĘZYK ANGIELSKI
- Farm Animals (part1)
- Wild Animals (part1)
Realizowany materiał:
Songs:
- Old Mc Donald's
- The animal's on the farm
- Five little monkey's
- Walking in the jungle
- Let's go to the ZOO
- In the Zoo
- Clean and Dirty
- Monkey
New wold's:
- słownictwo z tematu: Animals
- slow and fast, big and small - opposites
- clean / dirty
- jump, walk, swim, climbe
- przeliczane w ograniczonym zakresie
- utrwalanie kolorów
Obchody dnia Dinozaura i Kota