Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Marzec 2025

ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE MARZEC 2025 GRUPA II „SROKI”

 TEMAT KOMPLEKSOWY: Zwierzęta sprzed milionów lat - realizacja: ( 03 - 07.03.25)

  • rozbudzanie zainteresowań epoką lodowcową oraz prehistorycznymi zwierzętami
  • poznanie różnych gatunków dinozaurów
  • oglądanie filmów edukacyjnych oraz książek o dinozaurach
  • zapoznanie z literą „Z, z” drukowaną i pisaną - doskonalenie słuchu fonematycznego
  • wprowadzenie pojęcia „odejmowanie” – rozwijanie kompetencji matematycznych
  • udział w zabawach sensorycznych doskonalących chwyt pęsetkowy
  • wyrabianie wyobraźni muzycznej i koordynacji słuchowo – ruchowej podczas zabaw
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów o takim samym kształcie

TEMAT KOMPLEKSOWY: Pogoda marcowa -  realizacja: (10 – 14.03.25)

  • prowadzenie obserwacji pogodowych; nazywanie zjawisk atmosferycznych
  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie i wiązanie ich z wiosną
  • zaplanowanie hodowli roślin w kąciku przyrody
  • poznanie warunków, które potrzebne są do wegetacji roślin
  • zapoznanie z literą „U, u” drukowaną i pisaną, doskonalenie słuchu fonematycznego
  • rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego; wprowadzenie pojęcia „chronologia
  • doskonalenie umiejętności matematycznych – segregowanie przedmiotów wg rodzaju
  • rozwijanie świadomości własnego ciała
  • poznawanie stanów skupienia wody i ich właściwości
  • wdrażanie do samodzielnego działania, badania rzeczywistości, wnioskowania

TEMAT KOMPLEKSOWY:Wiosno, ach to ty  - realizacja: (17 -21. 03.25)

  • zachęcanie do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie wiosną
  • zapoznanie dzieci z gatunkami ptaków powracających do Polski z ciepłych krajów
  • określanie zmian zachodzących w życiu zwierząt wiosną
  • słuchanie ciekawostek o zwierzętach – rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
  • zapoznanie z ludowym zwyczajem topienia marzanny
  • wzbogacanie wiedzy na temat pierwszych wiosennych kwiatów
  • rozumienie pojęcia „rośliny chronione”
  • obserwowanie czynności pana dozorcy podczas prac ogrodniczych
  • poznanie znaczenia pracy ogrodnika
  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się liczebnikami w aspekcie kardynalnym i porządkowym w zakresie 10
  • zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie - kształtowanie postawy badawczej
  • rozwijanie funkcji poznawczych - zabawy z kodowaniem

TEMAT KOMPLEKSOWY: Mamy różne charaktery –  realizacja: (24 – 31.03.25)

  • rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji; nazywanie stanów emocjonalnych
  • dostrzeganie zachowań pozytywnych i negatywnych
  • kształtowanie postaw prospołecznych - rozwijanie umiejętności współpracy w grupie
  • projektowanie i wykonanie Piramidy Dobrych Uczynków
  • zapoznanie z literą „Ł, ł” - budzenie zainteresowania literami
  • rozwijanie sprawności manualnej w zabawach plastyczno – technicznych i ćwiczeniach grafomotorycznych
  • rozwijanie wyobraźni i swobody ruchów podczas zabaw tanecznych
  • doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej
  • utrwalanie orientacji w schemacie własnego ciała i ciała drugiej osoby

JĘZYK ANGIELSKI

Tematy:

  1. My favourite foods
  2. Spring
  3. Transport

Realizowany materiał:

Songs:

- Five little Monkeys

- One potatoe, two potatoe's

- Are you hungry?

- Pizza

- It is Spring

- Monster, monster

- The wheels on the bus – utrwalenie piosenki

- Red light stop, green light go

New words:

- utrwalanie słownictwa weather and clothes

- słownictwo związane z wiosną – spring, birds, flowers

- utrwalanie przeliczania i kolorów

- airplane, bus, car, bicycle, boat, train, baloon, fire truck

- utrwalanie zwrotów – sit downa, stand up, line up, hurry up

- utrwalanie słownictwa związanego z jedzeniem , healthy / unhealthy

Eksperyment "Flowers" - utrwalenie kolorów

Zabawy kulinarne z językiem angielskim

Very hungry Caterpillar – story time

WYDARZENIA W GRUPIE:

  • 3.03 godz. 9:30 Przedstawienie teatralne "Na wozie” Teatr „ FalkoShow”
  • 18.03 Międzynarodowy Dzień Słońca
  • 21.03 Pierwszy Dzień Wiosny
  • 22.03 Światowy Dzień Wody
  • 23.03 Światowy Dzień Meteorologa
  • Realizacja Ogólnopolskiego Projektu Czytelniczego „Guzik”
  • Realizacja Ogólnopolskiego Programu Edukacji Zdrowotnej „Klub Mleczaka”
  • Realizacja Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „W zdrowym ciele zdrowy duch, wie to każdy mały zuch” – II edycji