Marzec 2025
ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE MARZEC 2025 GRUPA II „SROKI”
TEMAT KOMPLEKSOWY: Zwierzęta sprzed milionów lat - realizacja: ( 03 - 07.03.25)
- rozbudzanie zainteresowań epoką lodowcową oraz prehistorycznymi zwierzętami
- poznanie różnych gatunków dinozaurów
- oglądanie filmów edukacyjnych oraz książek o dinozaurach
- zapoznanie z literą „Z, z” drukowaną i pisaną - doskonalenie słuchu fonematycznego
- wprowadzenie pojęcia „odejmowanie” – rozwijanie kompetencji matematycznych
- udział w zabawach sensorycznych doskonalących chwyt pęsetkowy
- wyrabianie wyobraźni muzycznej i koordynacji słuchowo – ruchowej podczas zabaw
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów o takim samym kształcie
TEMAT KOMPLEKSOWY: Pogoda marcowa - realizacja: (10 – 14.03.25)
- prowadzenie obserwacji pogodowych; nazywanie zjawisk atmosferycznych
- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie i wiązanie ich z wiosną
- zaplanowanie hodowli roślin w kąciku przyrody
- poznanie warunków, które potrzebne są do wegetacji roślin
- zapoznanie z literą „U, u” drukowaną i pisaną, doskonalenie słuchu fonematycznego
- rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego; wprowadzenie pojęcia „chronologia
- doskonalenie umiejętności matematycznych – segregowanie przedmiotów wg rodzaju
- rozwijanie świadomości własnego ciała
- poznawanie stanów skupienia wody i ich właściwości
- wdrażanie do samodzielnego działania, badania rzeczywistości, wnioskowania
TEMAT KOMPLEKSOWY:Wiosno, ach to ty - realizacja: (17 -21. 03.25)
- zachęcanie do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie wiosną
- zapoznanie dzieci z gatunkami ptaków powracających do Polski z ciepłych krajów
- określanie zmian zachodzących w życiu zwierząt wiosną
- słuchanie ciekawostek o zwierzętach – rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
- zapoznanie z ludowym zwyczajem topienia marzanny
- wzbogacanie wiedzy na temat pierwszych wiosennych kwiatów
- rozumienie pojęcia „rośliny chronione”
- obserwowanie czynności pana dozorcy podczas prac ogrodniczych
- poznanie znaczenia pracy ogrodnika
- odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10
- rozwijanie umiejętności posługiwania się liczebnikami w aspekcie kardynalnym i porządkowym w zakresie 10
- zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie - kształtowanie postawy badawczej
- rozwijanie funkcji poznawczych - zabawy z kodowaniem
TEMAT KOMPLEKSOWY: Mamy różne charaktery – realizacja: (24 – 31.03.25)
- rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji; nazywanie stanów emocjonalnych
- dostrzeganie zachowań pozytywnych i negatywnych
- kształtowanie postaw prospołecznych - rozwijanie umiejętności współpracy w grupie
- projektowanie i wykonanie Piramidy Dobrych Uczynków
- zapoznanie z literą „Ł, ł” - budzenie zainteresowania literami
- rozwijanie sprawności manualnej w zabawach plastyczno – technicznych i ćwiczeniach grafomotorycznych
- rozwijanie wyobraźni i swobody ruchów podczas zabaw tanecznych
- doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej
- utrwalanie orientacji w schemacie własnego ciała i ciała drugiej osoby
JĘZYK ANGIELSKI
Tematy:
- My favourite foods
- Spring
- Transport
Realizowany materiał:
Songs:
- Five little Monkeys
- One potatoe, two potatoe's
- Are you hungry?
- Pizza
- It is Spring
- Monster, monster
- The wheels on the bus – utrwalenie piosenki
- Red light stop, green light go
New words:
- utrwalanie słownictwa weather and clothes
- słownictwo związane z wiosną – spring, birds, flowers
- utrwalanie przeliczania i kolorów
- airplane, bus, car, bicycle, boat, train, baloon, fire truck
- utrwalanie zwrotów – sit downa, stand up, line up, hurry up
- utrwalanie słownictwa związanego z jedzeniem , healthy / unhealthy
Eksperyment "Flowers" - utrwalenie kolorów
Zabawy kulinarne z językiem angielskim
Very hungry Caterpillar – story time
WYDARZENIA W GRUPIE:
- 3.03 godz. 9:30 Przedstawienie teatralne "Na wozie” Teatr „ FalkoShow”
- 18.03 Międzynarodowy Dzień Słońca
- 21.03 Pierwszy Dzień Wiosny
- 22.03 Światowy Dzień Wody
- 23.03 Światowy Dzień Meteorologa
- Realizacja Ogólnopolskiego Projektu Czytelniczego „Guzik”
- Realizacja Ogólnopolskiego Programu Edukacji Zdrowotnej „Klub Mleczaka”
- Realizacja Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „W zdrowym ciele zdrowy duch, wie to każdy mały zuch” – II edycji