Październik 2025
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE PAŹDZIERNIK 2025 W GRUPIE IV „SÓJKI”
TEMAT KOMPLEKSOWY: „Zwierzęta jesienią”- realizacja 01.10- 10.10.2025
- zdobywanie wiedzy na temat reguł społecznych dotyczących obcowania ze światem roślin i zwierząt
- wprowadzenie litery a, A, rozwijanie słuchu fonematycznego
- wdrażanie do pełnego uczestnictwa w zajęciach
- wprowadzenie liczby 1 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym
- wdrażanie do przestrzegania reguł zabawy
- rozwijanie wiedzy na temat zwyczajów zwierząt leśnych
- wdrażanie do ustnych wypowiedzi na dany temat
TEMAT KOMPLEKSOWY; „Pogoda w kratkę”- realizacja 13.10- 17.10.2025
- kształtowanie umiejętności wyrażania i rozpoznawania emocji
- wprowadzenie litery m,M, rozwijanie umiejętności głoskowania
- wprowadzenie liczby 2 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym
- kształtowanie umiejętności kodowania, doskonalenie spostrzegawczości
- kształtowanie umiejętności obserwowania zjawisk atmosferycznych, zapoznanie z rodzajami pogody
- zapoznanie z kolejnymi technikami plastycznymi
- poszerzenie umiejętności manualnych oraz twórczości i kreatywności
TEMAT KOMPLEKSOWY: „Zdrowie na talerzu”- realizacja 20.10- 24.10.2025
- doskonalenie umiejętności rozmawiania o emocjach
- wprowadzenie litery t,T, kształtowanie umiejętności sylabizowania i głoskowania
- doskonalenie umiejętności posługiwania się narzędziem pisarskim
- wprowadzenie liczby 3, ćwiczenie umiejętności liczenia
- doskonalenie umiejętności kulturalnego zachowania się w miejscu publicznym
- wdrażanie do pomiaru ciężkości
- rozwijanie sprawności fizycznej
- kształtowanie umiejętności rozróżniania warzyw i owoców
- utrwalenie wiedzy na temat jadalnych części roślin
TEMAT KOMPLEKSOWY: „Bajkostwory”- realizacja 27.10- 31.10.2025
- rozwijanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami /strach/
- wprowadzenie litery e,E
- kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi
- wprowadzenie liczby 4, podnoszenie kompetencji matematycznych
- kształtowanie umiejętności logicznego myślenia
- rozbudzanie dziecięcej ciekawości
- doskonalenie poczucia rytmu i rozwijanie ekspresji ruchowej
- budzenie zainteresowania literami
WYDARZENIA W GRUPIE
- 10.10.25- Dzień Drzewa
- 13.10.25- Warsztaty - Odkrywcy dla przedszkoli „Labolo”
- 17.10.25- Światowy dzień owoców i warzyw
- 24.10.25- Przedstawienie teatralne: „Trzy razy Królewna, Trzy razy smok”
- 27.10.25- Dzień Kundelka
Zagadnienia z języka angielskiego:
Tematy:
- Autumn Book
- Weather
- Clothes part1.
Realizowany materiał:
Utrwalanie powitania i przedstawienia się
- Hello, My name is...
- How do you feel today? – I am fine thank you, I am happy I am not good, I am tired/hungry/ angry
Songs:
- Hello songs, see you later
- Rain Rain Go Away!
- How's the weather?
- If you're happy and you know it
- Umbrella
- Clothes
- Put on your shoes
- Sit down, stand up!
New words:
- słownictwo związane z jesienią – colorful leaves, hedgehog, squirrel, autumn trees, mushrooms
- przeliczanie do 10
- jacket, shoes, scarf - słownictwo związane z ubraniem
- wahsing machine - zabawy w pranie i wieszanie ubrań - ćwiczenia manualne oraz nauka słownictwa
- happy, sad, angry, scarry – How do you fell today?
- hot/cold, rainy, sunny, windy weather
- stworzenie książeczki jesiennej – Autumn Book – my project
